Serwisy społecznościowe napędzają popularność mobilnej muzyki
Serwisy społecznościowe zyskują coraz większą popularność wprzestrzeni mobilnej, a jeśli serwisy oferujące mobilną muzykęwykorzystają niektóre z ich funkcji, będą mogły liczyć na podobnywzrost.
71 procent respondentów uczestniczących w badaniuprzeprowadzonym przez firmę Informa Telecoms & Media wśródprofesjonalistów z branży telekomunikacyjnej stwierdziło, zeserwisy społecznościowe będą miały znaczący wpływ na wzrostpopularności mobilnych treści P2P (peer-to-peer), takich jakpobieranie utworów muzycznych, albumów i wideo.
Tylko 11 procent badanych było tutaj przeciwnego zdania, a 18procent było w tej kwestii niezdecydowanych.
Zdaniem analityków z firmy eMarketer, dostawcy mobilnej muzykiczują presję, że aby ich serwisy były bardziej przyjazneużytkownikom, powinni zastosować w nich funkcje popularne z portalispołecznościowych, np. możliwość nawiązania kontaktu ze znajomymiczy też tworzenia, edytowania i publikowania własnych treści.
"Ludzie lubią dzielić się playlistami i dyskutować o swoichulubionych zespołach ze swoimi znajomymi. Nie oznacza to, żemobilne serwisy muzyczne muszą mieć swoje własne dedykowane serwisyspołecznościowe. Dużo większy sens ma łączenie się z jużistniejącymi tego typu stronami" - uważa Debra Aho Williamson,analityk eMarketera.
Z kolei z badania przeprowadzonego przez IBM Institute forBusiness Value w III kwartale ubiegłego roku wynika, że serwisyspołecznościowe i uzyskiwanie dostępu do muzyki są dwomanajpopularniejszymi czynnościami internetowymi i mobilnymi wśródużytkowników internetu z całego świata.
Natomiast jak pokazują dane Informy, w całym minionym rokuglobalny sektor mobilnej muzyki wygenerował ponad 9 miliardówdolarów dochodu.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe napędzają popularność mobilnej muzyki