SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Siedem opcji marketingowych na Facebooku, na które warto zwrócić uwagę

Prowadzenie fanpage bez wsparcia mediowego dziś już właściwie nie ma większego sensu. Facebook celowo ogranicza zasięg postów zamieszczanych na fanpage’ach by zmusić marki do budowania zasięgu w sposób, który przyniesie mu zyski - czyli poprzez płatne kampanie. Dlatego właśnie zbudowanie wolumenu fanów czy zasięgu jest obecnie możliwe właściwie wyłącznie poprzez działania mediowe. Siedem najpopularniejszych opisuje Agata Malinowska z NuOrder.

Koniec roku 2015 i cały 2016 na pewno można nazwać rewolucyjnym dla możliwości reklamowych jakie pojawiły się na Facebook’u. Wiele z nich już trwale wpisało się w praktyki firm jak np. nośnik MPA (czyli reklama karuzelowa), ale stale pojawiają się nowości dzięki którym prowadzone kampanie mogą być efektywniejsze.

Poniżej przedstawiam narzędzia mediowe  i nośniki, na które moim zdaniem należy zwrócić uwagę.

1. Reach & Frequency to kampania, w której możemy zakupić zasięg i określić częstotliwość wyświetlania nośnika, a także ustalać przy tym konkretne sekwencje  - kolejność wyświetlanych komunikatów.
Zalety kampanii:
- Precyzyjne kontrolowanie zasięgu i wydawanych budżetów
- Możliwość ustawienia cappingu
- Ciągłość kilku komunikatów/ Storytelling
- Możliwość lepszej optymalizacji jeszcze na etapie planowania

2. Facebook lead ads to kampania, której celem jest zbieranie leadów.
Dzięki tym reklamom potencjalni klienci mogą pozostawić swoje dane kontaktowe bądź inne informacje, które reklamodawca może wykorzystać w swojej strategii.
Istnieje wiele celów wykorzystania takiej kampanii, np.:

- newsletter (preferencja informacji, godziny otrzymywania)
- formularz z pytaniami (aby poznać lepiej swoich odbiorców)
- wnioski, zamówienia w przedsprzedaży czy rejestracje
- zapisy na promocje, kupony, oferty
- konkursy (odpowiedzi w konkursie)
- zapytanie ofertowe dotyczące np. ubezpieczenia
- zapytania ofertowe np. w branży motoryzacyjnej/konfiguracja samochodu
- sampling
- e-book, rejestracja na webinarium

3. Local awareness ads to kampania rozpoznawalności lokalnej, kierowana do osób będących w pobliżu reklamowanej firmy

Dzięki takiej kampanii możemy  np. wyświetlać się z reklamą gabinetu w obrębie osiedla, na którym się znajduje. Nośnik w kampanii localawareness pozwala nawiązać kontakt z firmą poprzez 5 opcji: wysłanie wiadomości, telefon, mapę dojazdu, dodatkowe informacje i polubienie strony.

4. Remarketing dynamiczny (FB product ads)

Dynamiczne reklamy produktów, dzięki którym można promować produkty i usługi, które były już oglądane przez zainteresowane osoby na stronie czy w aplikacji mobilnej.
Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które posiadają duże portfolio produktów. Dlaczego taki format reklam? Przede wszystkim wracamy z reklamą produktów, którymi ktoś już był zainteresowany, a ponadto tylko raz konfigurujemy kampanię, do której automatycznie zasysane są informacje nt. konkretnych produktów czy usług.

5. Remarketing

Facebook wprowadza możliwość doprecyzowania grupy remarketingowej z osób odwiedzających stronę www o:
- częstotliwość wizyt
- jakości wizyty na stronie (czyli czasu na stronie w sekundach)
- wartości koszyka/ wartości dokonanych zakupów.

Ponadto w video remarketingu również pojawiły się zmiany, teraz kampanię można kierować do:
- osób, które miały styczność z video przez określony czas (np. 2 sekundy, czy 15 sekund, bądź procent obejrzenia wideo -25%, 50%, 90% itd),
- osób, które miały styczność z video konkretnego dnia (np.2 dni temu, 15 dni temu).

6. MPA (Reklama karuzelowa)

To nośnik reklamowy, który na Facebooku jest już znany od dawna, jednak bez wątpienia jest jednym z lepszych rozwiązań reklamowych.
Mamy możliwość przedstawienia aż 5 elementów (obrazów/filmów/gifów) w jednej reklamie kierując do różnych podstron na wskazanej witrynie.
Nośnik jest szczególnie doceniany przez np. marki ecommerce.

7. Canva

Stosunkowo nowy nośnik reklamowy dedykowany pod urządzenia mobilne, którego zaletą jest natywność, dostępność i dowolna możliwość konfiguracji.

Obecnie Facebook to miejsce, które umożliwia przeprowadzanie bardzo precyzyjnie targetowanych kampanii. Portal oferując coraz lepsze narzędzia i efektywnościowe modele rozliczeń staje się bardzo realną alternatywą dla systemu reklamowego Google’a.

Natomiast prowadzenie fanpage’a dynamicznie traci znaczenie i często staje się dla marek czystym kosztem, a sam fanpage coraz częściej pełni wyłącznie rolę landing page działań mediowych.

Agata Malinowska, marketing executive w NuOrder

Dołącz do dyskusji: Siedem opcji marketingowych na Facebooku, na które warto zwrócić uwagę

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Bełkot jak nigdy!
0 0
odpowiedź
User
DW
Zgodzę się z przedmówcą. Z tego pseudo-artykułu nic nie wynika.
0 0
odpowiedź
User
Rusty Sparks
Dziwicie się, że bełkot. Bo to nie jest artykuł, to jest oczywista krypciocha!
0 0
odpowiedź