Snapchat wprowadza nowe formaty reklamowe: Promoted Stories i Augmented Reality Trial
Firma Snap, właściciel aplikacji Snapchat wprowadził nowe formaty reklamowe z których mogą korzystać wszyscy partnerzy biznesowi. Nowością jest możliwość skomponowania z wielu treści pokazu slajdów w Snapchat Stories oraz format wykorzystujący zalety rozszerzonej rzeczywistości.
O wprowadzeniu nowych sposobów na skuteczniejsze docieranie do odbiorców z przekazem reklamowym Snap Inc. poinformował w komunikacie.
Pierwsze z oferowanych rozwiązań nosi nazwę Promoted Stories. Pozwala ono reklamodawcom na skomponowanie z wielu promocyjnych wpisów (snapów) na Snapchacie jednej kompozycji i publikowanie jej w formie przeglądu slajdów w zakładce Snapchat Stories. Taki rodzaj promowania produktów ma według Snap Inc. głębiej angażować użytkowników niż w wypadku treści zamieszczanych w aplikacji w tradycyjny sposób.
- Nasi partnerzy reklamowi prosili nas o dostarczenie im narzędzi pozwalających na budowanie głębszego zainteresowania ich produktami w specyficznym środowisku jakim jest Snapchat. Naszą odpowiedzią są właśnie Promoted Stories – podkreśla Peter Sellis, szef ds. przychodów w Snap Inc. Zaznacza też, że tylko w USA nowy format ma szansę dotrzeć do 88 mln użytkowników aplikacji.
Drugim rozwiązaniem zapowiedzianym przez Snap Inc. jest format Augmented Reality Trial. Dzięki niemu marki mogą umieszczać swoje produkty w środowisku rzeczywistości rozszerzonej (AR). Jedną z pierwszych marek, która skorzystała z AR Trial jest koncern BMW reklamujący w ten sposób model X2. W rozmowie z serwisem TechCrunch Jörg Poggenpohl, szef marketingu BMW podkreślił, że nowy format pozwala na zupełnie nowy kontakt z produktami firmy utrwalając ich wizerunek w świadomości odbiorcy znacznie skuteczniej niż tradycyjne formy reklamy.
Wprowadzenie przez Snap Inc. nowych formatów reklamowych ma być sposobem na poprawienie wyników finansowych spółki, które wciąż rozczarowują rynek. W III kwartale br. firma zanotowała przychody wyższe o 62 procent, jednak rynek oczekiwał o wiele lepszego wyniku. Dodatkowo spółka wykazała 443 mln dol. straty netto.
Dołącz do dyskusji: Snapchat wprowadza nowe formaty reklamowe: Promoted Stories i Augmented Reality Trial