SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snickers, Bakoma, Play, smog i seksting - reklamy tygodnia (wideo)

Prezentujemy ranking pięciu najlepszych według portalu Wirtualnemedia.pl reklam, które były emitowane w mijającym tygodniu. Są to globalna reklama Snickersa, polskie spoty Bakomy i Play oraz dwie rodzime kampanie społeczne: dotycząca smogu i sekstingu.

1. Snickers - modelka „Sport Illustrated” zmieniona w meduzę

Na okładce nowego wydania „Sports Illustrated” znalazło się zdjęcie uśmiechniętej modelki Hannah Davis w bikini. Natomiast na ostatniej stronie okładki umieszczono fotografię tej modelki ucharakteryzowanej na mitologiczną Meduzę.

Jedno z haseł umieszczone na tylnej okładce - „Głód zmienił mnie w nietolerancyjnego mitologicznego potwora” wyraźnie nawiązuje do sloganu batonów Snickers: „Głodny nie jesteś sobą”. Ponadto inny napis głosi: „Potrzebujeeeee Snickersa. Nie potrzeba więcej kamiennych posągów”.



2. Bakoma 7 zbóż Men
Agencje: Upside (kreacja), Universal McCann (planowanie i zakup mediów).

Reklama jogurtu nie zawsze musi pokazywać, jakie tego rodzaju produkt ma właściwości albo że zawiera pokawałkowane lub całe owoce. Rozwiązaniem może być animowana stylistyka reklamy i historyjka o tym, czym różni się świat kobiet i mężczyzn.

W spotach Bakoma 7 zbóż Men ponownie pojawiają się brand heroes tej marki - Kłosiaki (zadebiutowały w tej roli dwa lata temu), które na zasadach kontrastu wskazują, czym różni się świat mężczyzn i kobiet. Bohaterowie symbolizują zboża wchodzące w skład promowanego produktu.

Kampania skierowana do mężczyzn ma zwiększyć sprzedaż oraz umocnić wizerunek marki i zwiększyć świadomość jej produktów. Działania realizowane są w telewizji (TVN i wybrane kanały tematyczne), internecie (serwisy VoD) oraz na outdoorze (airwalle przed 40 centrami handlowymi w całej Polsce).

 


3. Play - Stan Darmowy z Anną Muchą i Kubą Wojewódzkim
Agencje: Grandes Kochonos (kreacja), Artegence (internet), MediaCom Warszawa (planowanie i zakup mediów).

Nowa kampania Play promuje wprowadzoną właśnie ofertę Stan Darmowy. W spocie Anna Mucha i Kuba Wojewódzki spotykają się w salonie Play. W rozmowie odnoszą się humorystycznie do zakończonego przed kilkoma laty związku.

Reklamowany Stan Darmowy obejmuje bezpłatne rozmowy i SMS-y w obrębie Play. Został wprowadzony we wszystkich bieżących taryfach sieci: abonamentowych, na kartę, mix i biznesowych.

 


4. Krakowski Alarm Smogowy: „Smog idzie po Ciebie”

Przykład na to, jak dobitnie można dotrzeć do ludzkiej świadomości z problemem, który dotyczy  wszystkich. Kilkuletni chłopczyk, mężczyzna w podeszłym wieku, trumny i hasła: „Lucjan nie narzeka na brak klientów”, „Nie pakuj się do trumny”. To powinno przekonać jak najwięcej osób, by podpisały się pod apelem do polityków.

Kampania pod hasłem „Smog idzie po Ciebie” ma zachęcić jak najwięcej osób do tego, by podpisały się pod apelem do polityków, by ci wprowadzili w prawie niezbędne zmiany, które przyczynią się do tego, by poprawić jakość powietrza. Polska ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w całej Unii Europejskiej - normy są przekraczane w skali kraju o 500 proc. - zwłaszcza w okresie grzewczym. Do głównych źródeł tych zanieczyszczeń należą bowiem domowe piece na węgiel i inne paliwa stałe. Z powodu fatalnej jakości powietrza każdego roku przedwcześnie umiera 45 tys. Polaków.

Kampanię przygotowały wspólnie Krakowski Alarm Smogowy wraz z Dolnośląskim Alarmem Smogowym i Podhalańskim Alarmem Smogowym. Na stronie internetowej polskialarmsmogowy.pl znajduje się apel, do którego podpisywania organizatorzy zachęcają mieszkańców całej Polski.

Inicjatywę promuje spot, który powstał dzięki pracy i zaangażowaniu mieszkańców Krakowa, na zasadach pro publico bono. Główną rolę gra w nim krakowski aktor Kajetan Wolniewicz. Akcję poparli też inni znani aktorzy, sportowcy i muzycy, m.in. Grzegorz Turnau.

Za produkcję reklam odpowiada Stowarzyszenie Krakowski Alarm Smogowy, za reżyserię i scenariusz -  Miłosz Kozioł.

 


5. Fundacja Dzieci Niczyje - kampania przeciw sekstingowi
Agencja: Publicis (kreacja).

Już samo hasło mówi wiele - „Jedno zdjęcie, tysiące słów”. Masa słów, w większości dobitnych epitetów na dziewczęcym biuście - kreacja niby prosta, ale jakże wymowna.

Kampania informuje, że już co dziewiąty nastolatek przyznaje, że zamieścił lub wysłał przez internet swoje nagie zdjęcie (to zjawisko określane jako seksting), po czym stracił nad nim kontrolę. Akcja przestrzega, że konsekwencjami takiego zachowania oprócz upublicznienia własnej intymności jest zazwyczaj duża ilość wulgarnych, hejterskich komentarzy. Na plakacie symbolizują to wpisy zastępujące bieliznę przedstawionej dziewczyny.
Działania realizowane są w prasie i na outdoorze.

Dołącz do dyskusji: Snickers, Bakoma, Play, smog i seksting - reklamy tygodnia (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mt
Jedno z haseł umieszczone na tylnej okładce - „Głód zmienił mnie w nietolerancyjnego mitologicznego potrwa” .......mnie też zmienił w "potrwa" :)
odpowiedź