Spadki w segmencie pism luksusowych, najwięcej traci „Glamour”
Niemal wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe kierowane do kobiet zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży, największy z nich dotknął „Glamour”. W górę poszła sprzedaż jedynie „Zwierciadła” i „In Style”.
Liderem rankingu pozostał "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 224 050 egz. i była niższa o 1 proc. niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu - ze sprzedażą ogółem na poziomie 163 120 egz. - znalazł się „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), który w porównaniu do stycznia 2009 roku zanotował spadek wynoszący 3,2 proc.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Joy”, także wydawany przez Marquarda, który rozszedł się w nakładzie 151 943 egz. (w dół o 19,3 proc.).
Największy spadek w rankingu dotyczył magazynu „Glamour” (G+J Polska), którego sprzedaż ogółem w styczniu 2010 roku w stosunku do analogicznego miesiąca ub.r. zmniejszyła się aż o 23,8 proc. do 96 458 egz.
Wzrosty w segmencie zanotowały jedynie „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego sprzedaż wzrosła o 14 proc. do 105 031 egz. oraz „In Style” (Burda Media Polska) – w tym przypadku wzrost wyniósł 12,8 proc. do 83 063 egz.
Magazyn „Hot Moda & Shopping” ukazał się w styczniu br., ale miał wydanie łączone styczniowo-lutowe, pozostające w sprzedaży przez dwa miesiące.
styczeń | ||
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 224 050 | 226 294 |
Cosmopolitan | 163 120 | 168 481 |
Joy | 151 943 | 188 339 |
Avanti | 137 291 | 154 434 |
Pani | 111 742 | 113 096 |
Zwierciadło | 105 031 | 92 138 |
Glamour | 96 458 | 126 535 |
In Style - Edycja Polska | 83 063 | 73 653 |
Elle | 67 889 | 75 912 |
Uroda | 65 915 | 71 824 |
Shape | 27 053 | 29 161 |
Sukces | 22 086 | 28 194 |
Hot Moda & Shopping | - | 102 357 |
Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży zanotował miesięcznik „Cosmopolitan”, a spadek - „Shape”.
styczeń | grudzień | |
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 224 050 | 239 082 |
Cosmopolitan | 163 120 | 109 601 |
Joy | 151 943 | 173 054 |
Avanti | 137 291 | 172 102 |
Pani | 111 742 | 102 595 |
Zwierciadło | 105 031 | 123 322 |
Glamour | 96 458 | 89 016 |
In Style - Edycja Polska | 83 063 | 79 124 |
Elle | 67 889 | 64 428 |
Uroda | 65 915 | 46 409 |
Shape | 27 053 | 38 247 |
Sukces | 22 086 | 18 962 |
Hot Moda & Shopping | - | 49 018 |
Dołącz do dyskusji: Spadki w segmencie pism luksusowych, najwięcej traci „Glamour”
kiczowato, z wianuszkiem błędów ortograficznych i literówek wokół... Na deser zaś dramatyczny layout i niestrawna treść...G+J się kończy...bez stylu i klasy.