Spot Axe Jet nie dyskryminuje kobiet (wideo)
Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest oskarżający spot telewizyjny Axe Jet o stereotypowe traktowanie kobiet jak obiektów seksualnych. Instytucja uznała, że reklamy nie dyskryminują tej płci, tym samym nie naruszając dobrych obyczajów ani przepisów prawa.
W skardze, która wpłynęła do Komisji Etyki Reklamy, odbiorca zarzucał telewizyjnemu spotowi dezodorantów Axe przedstawiającemu podróż nieistniejącymi w rzeczywistości liniami lotniczymi "Axe Jet", że dyskryminuje kobiety, przedstawiając je jak przedmioty seksualne. "Reklamy tego typu wpływają na ogólnospołeczne wyobrażenia na temat roli kobiety, pogłębiają stereotypy oraz dają przyzwolenie na seksistowskie zachowania" - zaznaczył autor protestu.
Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami, zawierania treści dyskryminujących ze względu na płeć oraz wywierania negatywnego wpływu na rozwój nieletnich. Odpowiedzialna za kampanię firma Unilever Polska broniła się, przypominając, że podobne protesty wywoływały już wcześniejsze reklamy dezodorantów Axe odwołujące się do zachowań seksualnych, ale Komisja Etyki Reklamy oddalała za każdym razem te oskarżenia
W obecnym przypadku instytucja również odrzuciła protest, uznając że reklama nie łamie kodeksu branżowego ani przepisów prawa. Komisja Etyki Reklamy uzasadniła, że treść i żartobliwy wydźwięk spotu nie dyskryminują nikogo ze względu na płeć ani nie uwłaczają niczyjej godności, a filmik nie zawiera też scen mogących mieć negatywny wpływ na prawidłowy rozwój małoletnich ani naruszających dobre obyczaje.
Dołącz do dyskusji: Spot Axe Jet nie dyskryminuje kobiet (wideo)