Konsorcjum inwestorów planuje kupić Cannes Lions Festival i WARC od Ascential
Konsorcjum inwestorów zaproponowało brytyjskiej spółce medialnej Ascential wykupienie części jej aktywów. W szczególności chodzi o międzynarodowy festiwal reklamy Cannes Lions, Światowe Centrum Badań nad Reklamą (WARC) i konferencję fintech Money 20/20.
Jak podaje Sky News, w ciągu ostatnich kilku tygodni ofertę nabycia aktywów spółki Ascential złożył brytyjski organizator wystaw Hyve i amerykańska agencja medialna MediaLink, należąca do United Talent Agency.
Według źródeł Sky News konsorcjum otrzymuje również finansowanie od jeszcze jednego, anonimowego inwestora, któremu doradza firma zajmująca się bankowością inwestycyjną LionTree Advisors.
Rozmówcy serwisu zauważają, że zgodnie z planami inwestorów, MediaLink przejmie kontrolę nad festiwalem Cannes Lions i wszystkimi aktywami związanymi z festiwalem, w tym WARC. Z kolei Hyve stanie się właścicielem Money 20/20.
Według Sky News Ascential nie odpowiedział jeszcze na ofertę.
W zeszłym tygodniu Ascential przyznał, że prowadzi rozmowy z firmą inwestycyjną Apax Partners w sprawie sprzedaży swojej usługi prognozowania globalnych trendów WGSN. Informowano , że spółka Apax Partners była zainteresowana nabyciem aktywa już w kwietniu.
MediaLink był wcześniej własnością Ascential. W 2017 roku firma kupiła MediaLink od Publicis Groupe, ale cztery lata później sprzedała spółkę firmie United Talent Agency za 125 milionów dolarów.
Dołącz do dyskusji: Konsorcjum inwestorów planuje kupić Cannes Lions Festival i WARC od Ascential