„Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży w sierpniu, tylko „Polska Metropolia Warszawska” na plusie
W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Lubelski”. Zyskała tylko „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w sierpniu 2017 roku wyniosła 30 951 egz., czyli o 11,53 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,13 proc. do 27 080 egz.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w sierpniu 2017 roku wyniosła 22 151 egz., po spadku o 10,13 proc.
Jedynym wzrostem - o 1,79 proc. do 2 725 egz. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Dziennik ten jednak nadal w zestawieniu był ostatni.
Najwięcej stracił natomiast „Kurier Lubelski” (również Polska Press Grupa), który w rankingu był 24. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 18,84 proc. i ostatecznie wyniósł 2 843 egz.
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największym wzrostem wśród dzienników regionalnych pochwalić się mógł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa) - było to 3,58 proc.
Na czele spadków również i tutaj znalazł się „Kurier Lubelski”, który stracił 5,01 proc.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży w sierpniu, tylko „Polska Metropolia Warszawska” na plusie