„National Geographic” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych w 2016 roku, tylko „Podróże” na plusie
W 2016 roku większość tytułów w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Jedyny wzrost odnotowały „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2016 roku wyniosła 30 435 egz. Była ona o 6,17 proc. niższa, niż w poprzednim roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 20 612 egz., po spadku w skali roku o 2,29 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w zeszłym roku zwiększył się o 8,66 proc. i uplasował się na poziomie 9 955 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 20,41 proc. i wyniosła 4 067 egz. Tytuł ten ukazywał się do marca ub.r.
W grudniu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2015 roku zmniejszył się o 3,23 proc. do 28 739 egz. - jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (20 531 egz.; wzrost o 24,57 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 972 egz.; do góry o 26,50 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych w 2016 roku, tylko „Podróże” na plusie