„Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I półroczu
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w pierwszym półroczu br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „Men’s Health” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 23 442 egz. Względem roku poprzedniego była niższa o 21,45 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 13,43 proc. - największy w zestawieniu. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 20 375 egz.
Oczko niżej uplasowało się „Logo” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 8,76 proc. do 15 475 egz.
Na ostatnią lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 19,66 proc. do 13 275 egz.
Uśredniony wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszym półroczu br. poszedł do góry o 0,24 proc. do poziomu 20 593 egz.
W czerwcu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Men’s Health”, wyniosła 23 719 egz., po spadku względem czerwca 2018 roku o 2,25 proc.
Podium uzupełniają: „Playboy” (18 259 egz.; w dół o 26,03 proc.) i „Logo” (12 958 egz.; - 11,12 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I półroczu
Ona została naczelną w czerwcu (albo tuż przed) i pierwszy jej numer ukazał się w lipcu, więc to zestawienie jej na razie nie dotyczy ;)