SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Sieci” z największym spadkiem sprzedaży, tylko „Tygodnik Powszechny” do góry

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lipcu br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2018 roku wyniosła 105 883 egz. Było to o 9,40 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,45 proc. do 96 228 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. wyniosła 86 766 egz., po spadku o 10,35 proc.

„Sieci” z największym spadkiem sprzedaży

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 42 346 egz., po spadku o 33,42 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,84 proc. do 33 415 egz.

Z ósmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 15,85 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 26 521 egz.

„Gazeta Polska” traci czytelników

Duży spadek zanotowała również „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 30,78 proc. do 25 122 egz. Tygodnik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii też osiągnął „Newsweek Polska”, którego wynik zwiększył się o 6,04 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,81 proc., zanotował tutaj „Newsweek Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Sieci” z największym spadkiem sprzedaży, tylko „Tygodnik Powszechny” do góry

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
USB
Największy wzrost m/m zanotował Newsweek, a największy spadek miał Newsweek. Lis nawet tutaj mąci!

Ps. Poprawcie, pls. ;)

Swoją drogą: co za makabra dzieje się z mediami prawicowymi? Obydwa pisma poleciały o 30+ procent! Orlen przestał kupować 1/3 nakładu czy jak?
odpowiedź
User
Piotr
Dobre. Wszystkie ministerstwa i spółki skarbu państwa mają obowiązek kupować jedynie słuszne pisma, a mimo to sprzedaż rządowych gazeta spada...
odpowiedź
User
Sieci
No i co z tego, że spada jak hajs z reklam się zgadza, tej!
odpowiedź