SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „Gazety Polskiej”, tracą też „Do Rzeczy” i „Newsweek”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w styczniu br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost”.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2017 roku wyniosła 131 834 egz. Było to o 1,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,23 proc. do 118 554 egz. Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 99 709 egz., po spadku o 15,47 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 276 egz., po spadku o 11,93 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 20,13 proc. do 49 779 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w styczniu br. wyniósł 29 241 egz.

8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 10,04 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 005 egz.

Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 21 068 egz., czyli mniej o 37,78 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca ósmego na dziewiąte.

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii zanotował „Wprost”, którego wynik zwiększył się o 8,12 proc. Największy spadek, wynoszący 16,93 proc., zanotował „Newsweek Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „Gazety Polskiej”, tracą też „Do Rzeczy” i „Newsweek”

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
medioznawca
Newsweekowi spadla sprzedaż ale jest szansa że wkrótce to sie odmieni. Pracuje na to Paczuska, szefowa DTV, która rozkazała już piąty dzień z rzędu grzać pseudoaferkę wokół RASP. Robi niezłą reklamę w prime-timie.
0 0
odpowiedź
User
boll
Czyżby na stacjach benzynowych zachodnich koncernów tez chowali Newsweeka za magazynami dla gospodyń?
0 0
odpowiedź
User
Do premier
Kancelaria Premiera na 2017 rok zamówiła chyba z 30 Wprost, ze 20 Newsweekow, 20 faktów itd. A to tylko jeden urząd. Dzis konsekwentnie wszystkie urzedy powinny zerwać umowy na zakup pism RASP.
0 0
odpowiedź