„National Geographic Polska” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych
W segmencie miesięczników podróżniczych w październiku ub.r. dwa z trzech tytułów zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „NG Traveler”. Zyskały tylko „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic Polska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w październiku 2016 roku wyniosła 29 631 egz. Była ona o 2,83 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 18 613 egz., po spadku o 6,34 proc. - największym w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 21,68 proc. i uplasował się na poziomie 9 591 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
ZKDP |
październik |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
41 000 |
29 637 |
29 631 |
44 500 |
31 039 |
30 494 |
-2,83% |
NG Traveler |
31 100 |
18 613 |
18 613 |
31 300 |
19 873 |
19 873 |
-6,34% |
Podróże |
23 902 |
10 861 |
9 591 |
23 200 |
9 201 |
7 882 |
21,68% |
W październiku 2016 roku w porównaniu do września 2016 roku wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił magazyn „NG Traveler” - było to 17,35 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
październik |
wrzesień |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
41 000 |
29 637 |
29 631 |
41 000 |
30 672 |
30 551 |
-3,01% |
NG Traveler |
31 100 |
18 613 |
18 613 |
33 000 |
22 520 |
22 520 |
-17,35% |
Podróże |
23 902 |
10 861 |
9 591 |
23 700 |
12 635 |
11 335 |
-15,39% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych