Stopniał rynek dwutygodników telewizyjnych. „Ekran TV” najbardziej w dół
W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 330 368 egz. Była ona o 5,17 proc. mniejsza, niż w analogicznym miesiącu 2015 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 196 489 egz., po spadku o 1,21 proc.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 147 203 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 7,36 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lutym br. wynoszącym 125 027 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,26 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w lutym 2016 roku na poziomie 45 047 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 15,91 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w lutym 2016 roku sprzedały się w liczbie 844 134 egz., o 6,11 proc. mniej, niż w lutym 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 899 061 egz.).
luty |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Świat |
484 906 |
330 368 |
330 368 |
519 952 |
348 386 |
348 386 |
-5,17% |
TV14 |
294 970 |
196 489 |
196 489 |
299 964 |
198 890 |
198 890 |
-1,21% |
Tele Max |
233 607 |
147 203 |
147 203 |
257 417 |
158 897 |
158 897 |
-7,36% |
Super TV |
225 446 |
125 027 |
125 027 |
237 431 |
139 316 |
139 316 |
-10,26% |
Ekran TV |
78 540 |
45 047 |
45 047 |
95 360 |
53 572 |
53 572 |
-15,91% |
W lutym 2016 roku w porównaniu do stycznia 2016 roku również wszystkie tygodniki telewizyjne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, najwięcej stracił „Tele Max” - było to 3,53 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
luty |
styczeń |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Świat |
484 906 |
330 368 |
330 368 |
495 936 |
335 020 |
335 020 |
-1,39% |
TV14 |
294 970 |
196 489 |
196 489 |
297 477 |
198 569 |
198 569 |
-1,05% |
Tele Max |
233 607 |
147 203 |
147 203 |
242 451 |
152 583 |
152 583 |
-3,53% |
Super TV |
225 446 |
125 027 |
125 027 |
234 921 |
126 589 |
126 589 |
-1,23% |
Ekran TV |
78 540 |
45 047 |
45 047 |
79 690 |
45 728 |
45 728 |
-1,49% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Stopniał rynek dwutygodników telewizyjnych. „Ekran TV” najbardziej w dół