Strategy Analytics: 30-proc. wzrost sprzedaży smartfonów
W IV kwartale ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 53 miliony smartfonów.
To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008 - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Dla porównania, cały rynek sprzedaży telefonów komórkowych zanotował w tym samym czasie wzrost o 12 proc.
Liderem w ostatnich trzech miesiącach 2009 roku była Nokia, z liczbą 20,8 miliona sprzedanych smartfonów i 39,2 proc. udziału w rynku. Fiński producent wyprzedził firmy Research In Motion (10,7 mln, 20,2 proc.) i Apple (8,7 mln, 16,4 proc.).
Wszyscy trzej ww. producenci zwiększyli sprzedaż i udział w rynku w ujęciu rocznym. Tymczasem w przypadku pozostałych rynkowych graczy łącznie odnotowano spadek z 13,7 do 12,8 miliona sprzedanych urządzeń.
Z kolei w całym 2009 roku Nokia miała 39 proc., RIM 19,8 proc., Apple 14,4 proc., a pozostali producenci w sumie 26,7 proc. udziału w światowym rynku sprzedaży smartfonów.
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 30-proc. wzrost sprzedaży smartfonów