Ströer Digital Media wprowadza stały pomiar wskaźnika advisibility reklam
Dom sprzedaży mediów interaktywnych Ströer Digital Media wprowadza pomiar wskaźnika advisibility na wszystkich stronach swojej sieci reklamowej. Firma będzie badała widoczność reklam za pomocą narzędzia dostarczonego przez Meetrics.
Advisibility to wskaźnik pokazujący, jak duża część reklamy była widoczna dla użytkownika przez określoną ilość czasu. Zgodnie ze standardami IAB tylko kreacja, której co najmniej 50 proc. obszaru było widoczne przez 1 sekundę może być zakwalifikowana jako widzialna dla odbiorcy. Pomiary prowadzone są od początku września na wszystkich z ponad 800 stron sieci Ströer Digital Media.
- Rozpoczęcie szeroko zakrojonego badania advisibility na całej naszej sieci to odpowiedź na oczekiwania ze strony reklamodawców, dla których widoczność reklamy staje się powoli jednym z głównych KPI kampanii reklamowych - mówi Artur Muszkiet, dyrektor zarządzający Ströer Digital Media.
Zbieranie i analizowanie wyników advisibility to również krok w stronę bliższej współpracy Ströer Digital Media z wydawcami.
Za pomiary odpowiada firma Meetrics, europejski dostawca rozwiązań mierzących widoczność reklam, brand safety, czy tzw. non-human traffic. - Zdecydowaliśmy się na Meetricsa, ponieważ zapewnił nam kompleksowe narzędzie, które umożliwia nie tylko dokładny pomiar advisibility. Podaje również możliwe przyczyny, dla których konkretna kreacja była „niewidoczna” - mogła być np. za nisko, być nie pełni wyrenderowana, bądź użytkownik mógł zbyt szybko opuścić witrynę by ją zobaczyć - wskazuje Maciej Kiełczewski, product development senior specialist w Ströer Digital Media.
Ströer Digital Media jest pierwszym domem sprzedaży w Polsce, którego sieć reklamowa zostanie przebadana na szeroką skalę pod kątem wskaźnika advisibility.
Dołącz do dyskusji: Ströer Digital Media wprowadza stały pomiar wskaźnika advisibility reklam