Wydawca „Super Expressu” i broker Grupy Radiowej Time zarabia więcej z reklam. 14 mln zł dla wspólników
Firma Time, wydająca m.in. „Super Express” i sprzedająca ofertę reklamową stacji z Grupy Radiowej Time, w ub.r. zwiększyła przychody o 6,8 proc. do 312,92 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 16,87 do 21,69 mln zł.
Wpływy krajowe spółki Time zwiększyły się w ub.r. z 290,44 do 310,1 mln zł, a te z zagranicy - z 2,22 do 3,01 mln zł. Ze sprzedaży produktów firma wypracowała 46,17 mln zł, wobec 48,07 mln zł. Owe produkty to przede wszystkim „Super Express”, kilka czasopism (m.in. „Murator”) i książki publikowane przez Wydawnictwo Harde.
W czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Super Expressu” wynosiła 66 099 egz., po spadku rok do roku o 13,11 proc.
Z kolei wpływy Time’a ze sprzedaży usług poszły w górę z 244,23 do 265,75 mln zł. Time oprócz reklam w swoich tytułach prasowych zajmuje się sprzedaż oferty reklamowej Grupy Radiowej Time, do której należą Radio Eska, Eska Rock, VOX FM Eska2 (w ub.r. działająca jeszcze jako Radio SuperNova), a od lutego br. także Muzo.FM, kupione od grupy Cyfrowy Polsat.
W ramach grupy kapitałowej ZPR firma zdecydowanie największe przepływy zanotowała z IDMnetem (23,47 mln zł przychodów i 8,23 mln zł kosztów operacyjnych) i Radiem Eska (4,64 mln zł wpływów i 39,39 mln zł kosztów).
Pozostałe przychody operacyjne poszły w górę z 664,3 tys. do 2,51 mln zł (głównie dzięki 1,52 mln zł dotacji w ub.r.), a wpływy finansowe - z 12,39 do 15,64 mln zł (suma otrzymanych dywidend wzrosła z 11,27 do 14,76 mln zł, a odsetek - z 260,9 tys. do 837,2 tys. zł).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Działalność operacyjna spółki Time kosztowała w ub.r. 303,02 mln zł, o 6,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki usługi obce zwiększyły się ze 145,12 do 164,99 mln zł, na wynagrodzenia 69,03 do 74,39 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 12,57 do 13,61 mln zł.
Natomiast nakłady na zużycie materiałów i energii zmalały z 24,26 do 17,51, na amortyzację - z 12,22 do 10,7 mln zł, a koszty określone jako pozostałe wzrosły z 18,65 do 19,14 mln zł. Przeciętne zatrudnienie w spółce w ub.r. wynosiło 618,2 etatów, podczas gdy rok wcześniej było to 623,25.
Ponad 14 mln zł dla udziałowców Time’a
Koszty finansowe spółki zmniejszyły się z 3,22 do 2,72 mln zł, głównie w efektu spadku kosztów aktualizacji wartości finansowych z 1,61 do 1,13 mln zł.
Na poziomie sprzedażowym brutto zysk Time’a poszedł w górę z 9,35 do 9,9 mln zł, na operacyjnym - z 9,67 do 11,29 mln zł, a w ujęciu netto - z 16,87 do 21,69 mln zł. W formie podatku dochodowego spółka oddała fiskusowi 2,52 mln zł, wobec 1,96 mln zł rok wcześniej.
75 proc. udziałów Time’a ma spółka Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, 15 proc. - Murator IBS, a 10 proc. - Finkorp. Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku otrzymają 14,17 mln zł dywidendy, a 7,52 mln zł zasili kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Super Expressu” i broker Grupy Radiowej Time zarabia więcej z reklam. 14 mln zł dla wspólników