„Świat Wiedzy” deklasuje konkurencję wśród miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele pism historycznych
W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2015 roku wyniosła 129 190 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 22,56 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych, bowiem o 33 proc. do 63 163 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to w skali roku zanotowało spadek sprzedaży, wynoszący 12,31 proc. do poziomu 8 149 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 360 egz., po stracie o 18,85 proc.
Zaś drugie przypadło „Newsweekowi Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 26,51 proc. do 20 300 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
169 971 |
129 190 |
129 190 |
159 973 |
105 410 |
105 410 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
122 000 |
63 529 |
63 163 |
166 970 |
94 327 |
94 277 |
21. Wiek |
13 865 |
8 149 |
8 149 |
20 962 |
9 293 |
9 293 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
W Sieci Historii |
57 978 |
24 390 |
24 360 |
59 939 |
30 118 |
30 018 |
Newsweek Polska Historia |
43 996 |
20 401 |
20 300 |
59 998 |
27 623 |
27 623 |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „21. Wiek” - było to 33,35 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
169 971 |
129 190 |
129 190 |
169 968 |
134 057 |
134 057 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
122 000 |
63 529 |
63 163 |
134 000 |
79 369 |
79 319 |
21. Wiek |
13 865 |
8 149 |
8 149 |
22 874 |
12 227 |
12 227 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
W Sieci Historii |
57 978 |
24 390 |
24 360 |
60 000 |
31 575 |
31 475 |
Newsweek Polska Historia |
43 996 |
20 401 |
20 300 |
57 995 |
22 830 |
22 830 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” deklasuje konkurencję wśród miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele pism historycznych