Szefowa YouTube'a: Coraz więcej kanałów z milionem subskrypcji i zamożnych twórców, grudniowy „YouTube Rewind” to porażka
W 2018 roku podwoiła się liczba kanałów posiadających ponad milion subskrybentów, wzrosła też liczba twórców zarabiających na swoich treściach poważne pieniądze - poinformowała Susan Wojcicki, szefowa YouYube. Przyznała także, że grudniowy film „YouTube Rewind” nie był udany i zawiódł oczekiwania użytkowników. - Nawet moje dzieci stwierdziły, że jest zawstydzający - zdradziła Wojcicki.
Rok 2018 w YouTube Susan Wojcicki, szefowa serwisu podsumowała na firmowym blogu podkreślając, że choć w tym okresie wystąpiło na platformie wiele pozytywnych zjawisk, to przed nią, zespołem i społecznością stoi wciąż kilka istotnych wyzwań.
Według Wojcicki w 2018 r. w YouTube podwoiła się liczba kanałów które zgromadziły ponad milion subskrybentów. Z kolei o 40 proc. wzrosła liczba twórców, którzy dzięki swojej działalności w serwisie zarobili pięcio- i sześciocyfrowe kwoty.
Szefowa YouTube przyznała, że ubiegły rok był też korzystny dla samej firmy. Po kryzysie w 2017 r., gdy część reklamodawców odeszła z YouTube przez emitowanie ich spotów przy skandalicznych treściach wielu z nich w 2018 r. powróciło, a YouTube w rezultacie zwiększył swoje przychody reklamowe o 11 proc.
Wojcicki podkreśliła, że dzięki wysiłkom zespołu poprawiono sposób komunikacji z twórcami i użytkownikami, stworzono też nowe możliwości zarabiania pieniędzy przez youtuberów. Wciąż jednak przed firmą stoją istotne wyzwania, wśród których są m.in. walka o większe zaangażowanie widzów czy przeciwdziałanie niekorzystnym zjawiskom, takim jak publikacja brutalnych i ekstremistycznych treści oraz pojawianie się fake newsów.
Podsumowanie roku to błąd
Szefowa YouTube odniosła się także do opublikowanego w grudniu ub.r. podsumowania zatytułowanego „YouTube Rewind 2018”, który okazał się najgorzej ocenionym wideo w historii serwisu gromadząc ponad 15 mln „łapek w dół”. Materiał był krytykowany za pokazanie YT w sposób jednowymiarowy, zabrakło w nim także najbardziej popularnych youtuberów.
- To jeden z ustanowionych przez nas niechlubnych rekordów – przyznała Wojcicki. - Nawet moje dzieci powiedziały o nim, że jest zawstydzający. Wiemy, że tworząc ten film rozminęliśmy się z oczekiwaniami społeczności, będziemy pracować nad tym by podobne treści naszego autorstwa nigdy już nie pojawiły się na YouTube.
Nie wiadomo czy masowa dezaprobata dla „YouTube Rewind 2018” była jednym z czynników, które skłoniły szefostwo serwisu do planów wycofania z niego ikony wyrażającej niezadowolenie z konkretnych materiałów. Oficjalnie jako przyczynę wprowadzenia podobnych ograniczeń podaje się walkę z masowymi atakami na niektóre treści zamieszczane na platformie.
Dołącz do dyskusji: Szefowa YouTube'a: Coraz więcej kanałów z milionem subskrypcji i zamożnych twórców, grudniowy „YouTube Rewind” to porażka