„Szkło kontaktowe” ma więcej widzów niż „W tyle wizji”, ale program TVP Info zwiększa widownię
Program „Szkło kontaktowe” od kwietnia br. na antenie TVN24 śledzi średnio 679 tys. widzów. Z kolei nowy magazyn TVP Info „W tyle wizji” mający podobną formułę gromadzi przed telewizorami średnio 323 tys. osób, ale jego widownia rośnie - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia „Szkła kontaktowego” w okresie od 1 kwietnia do 12 kwietnia 2016 roku wyniosła 679 tys. osób. Przełożyło się to na 5,67 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Program emitowany jest na antenie TVN24 codziennie o godz. 22.00.
TVP Info niemal w tym samym paśmie (dokładnie w dni powszednie o 21.50) od 1 kwietnia br. emituje program „W tyle wizji”, który ma podobną formułę do „Szkła kontaktowego”. Do 18 sierpnia br. audycję tę oglądało średnio 323 tys. widzów, a jej udział plasował się odpowiednio na poziomie 2,45 proc. oraz 0,65 proc.
Średnia oglądalność magazynów „Szkło kontaktowe” i „W tyle wizji”
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVN24 - Szkło kontaktowe | 679 499 | 5,67% | 92 677 | 1,80% |
TVP Info - W tyle wizji | 322 514 | 2,45% | 35 615 | 0,65% |
Analizując dane oglądalności obu programów miesiąc po miesiącu w okresie od kwietnia do lipca 2016 roku wynika, że widownia „Szkła kontaktowego” w tym czasie wahała się od 617 tys. do 695 tys. osób.
Z kolei „W tyle wizji” w kwietniu br., czyli w pierwszym miesiącu nadawania śledziło 231 tys. widzów. W maju było to już 328 tys. osób. Miesiąc później jego widownia co prawda zmalała do 308 tys. oglądających, ale w lipcu wzrosła już do 386 tys. osób.
Oglądalność obu programów miesiąc po miesiącu w okresie od kwietnia do lipca 2016 roku
Oglądalność obu programów miesiąc po miesiącu w okresie od kwietnia do lipca 2016 roku | ||||
Szkło kontaktowe | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Miesiąc | AMR | SHR% | AMR | SHR% |
kwiecień | 694 679 | 5,83% | 95 255 | 1,88% |
maj | 692 136 | 5,81% | 98 109 | 1,90% |
czerwiec | 617 155 | 5,01% | 82 613 | 1,55% |
lipiec | 690 555 | 5,74% | 103 997 | 2,01% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
W tyle wizji | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Miesiąc | AMR | SHR% | AMR | SHR% |
kwiecień | 231 354 | 1,73% | 27 933 | 0,51% |
maj | 328 171 | 2,49% | 38 507 | 0,69% |
czerwiec | 307 813 | 2,27% | 27 856 | 0,49% |
lipiec | 385 649 | 2,99% | 39 055 | 0,73% |
„Szkło kontraktowe” nadawane jest w TVN24 od 2005 roku. Wśród gospodarzy i komentatorów programu są: Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Artur Andrus, Krzysztof Daukszewicz, Marek Przybylik, Grzegorz Markowski. Ponadto 3 kwietnia br. do prowadzenia audycji po kilku latach przerwy powrócił Kamil Dąbrowa, a od 24 lipca br. nowym komentatorem audycji jest Michał Kempa.
Z kolei „W tyle wizji” to nowy program satyryczny komentujący bieżące wydarzenia z kraju i ze świata z udziałem znanych dziennikarzy i publicystów pod redakcją Marcina Wolskiego. Obok niego program na zmianę prowadzą Dorota Łosiewicz, Krzysztof Skiba, Krzysztof Feusette, Wiktor Świetlik, Waldemar Ogiński, Łukasz Warzecha, Rafał Ziemkiewicz i Stanisław Janecki.
Kilka dni temu informowaliśmy, że w sobotę 3 września br. o godz. 17.10 na antenie Dwójki wystartuje „W tyle wizji - Best of the Best”. W 30-minutowej audycji prezentowane będą najlepsze fragmenty z mijającego tygodnia z „W tyle wizji”.
Dołącz do dyskusji: „Szkło kontaktowe” ma więcej widzów niż „W tyle wizji”, ale program TVP Info zwiększa widownię