T-Mobile Polska ze wzrostem liczby klientów i wpływów dzięki konsolidacji z GTS
Operator telekomunikacyjny T-Mobile Polska na koniec marca br. miał 15,794 mln klientów, o 93 tys. więcej niż rok wcześniej. Przychody firmy wzrosły w skali roku o 9,5 proc. do 1,602 mld zł, m.in. dzięki konsolidacji z przejętą półtora roku temu spółką GTS Central Europe.
W I kwartale br. liczba abonentów T-Mobile Polska zmniejszyła się o 39 tysięcy do 6,784 mln, a liczba klientów usług prepaidowych wzrosła o 132 tysiące do 9,010 mln.
Operator podkreśla, że dużą popularnością cieszą się wprowadzone na początku marca taryfy Jump Family (więcej o nich). - Oferty zapewniające nielimitowane połączenia i SMS-y, większe pakiety danych oraz atrakcyjne usługi dodane zostały pozytywnie przyjęte przez konsumentów. Jednocześnie oferowane już serwisy, które nie zużywają limitu danych z abonamentów (m.in. specjalny pakiet player.pl lub serwis muzyczny WIMP), cieszą się coraz większą popularnością. Dobre rezultaty odnotowano również w obszarze utrzymania klienta - opisuje firma w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.
T-Mobile Usługi Finansowe, wprowadzone rok temu wspólnie z Alior Bankiem w miejsce Alior Sync (więcej na ten temat), na koniec marca br. miały 483 tys. klientów, z czego 250 tys. przeszło do tej oferty z Alior Sync, 150 tys. zostało pozyskanych w ub.r., a 83 tys. w I kwartale br.
W I kwartale br. uzyskał przychody wynoszące 1,602 mld zł, o 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej. EBITDA wyniosła 544 mln złotych (o 2,4 proc. mniej niż przed rokiem), a marża EBIDTA zmalała w skali roku z 38,1 do 33,9 proc.
- Zauważalny wzrost przychodów względem pierwszego kwartału poprzedniego roku zawdzięczamy zarówno pozytywnym skutkom konsolidacji z GTS, jak i wzrostowi przychodów w segmencie usług mobilnych - skomentował Jens Becker, dyrektor ds. finansowych w T-Mobile Polska. Przypomnijmy, że od stycznia br. usługi GTS są oferowane pod marką T-Mobile (więcej o tym).
Operator podkreśla, że dzięki integracji z GTS zyskał nowe możliwości w zakresie telefonii stacjonarnej, mobilnej i data center dla klientów biznesowych. Efektem w I kwartale br. była m.in. wygrana w przetargu na budowę i obsługę sieci teleinformatycznej łączącej placówki Poczty Polskiej w całym kraju.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska ze wzrostem liczby klientów i wpływów dzięki konsolidacji z GTS