SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile musi przyznać w Polsacie, że informacje w reklamach pożyczki były nieczytelne

Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił odwołanie T-Mobile Polska od decyzji prezesa UOKiK-u nakazującej wykupienie w Polsacie emisji spotu informującego, że w reklamach pożyczki oferowanej przez T-Mobile Usługi Bankowe napis o jej warunkach był nieczytelny.

Tomasz Kot w spocie T-Mobile Usług FinansowychTomasz Kot w spocie T-Mobile Usług Finansowych

Orzeczenie sądu dotyczy decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie kampanii reklamowej T-Mobile Usług Bankowych prowadzonej wiosną i latem 2015 roku. W akcji, której bohaterami byli Tomasz Kot i aktor w przebraniu psa, promowano pożyczkę gotówkową.

W marcu 2017 roku prezes UOKiK-u ocenił, że w kampanii naruszono zbiorowe interesy konsumentów (art. 24 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 7 ustawy o kredycie konsumenckim).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Powód? Według regulatora w spocie telewizyjnym napis u dołu ekranu informujący o parametrach pożyczki dla reprezentatywnego przykładu zapisano zbyt małą czcionką i wyświetlano za krótko, żeby można go było przeczytać. Natomiast w reklamach internetowych, radiowych i ulotkach zabrakło informacji o zakresie umocowania T-Mobile Polska do czynności faktycznych lub prawnych w związku z pożyczką (telekom był pośrednikiem, pożyczki udzielał Alior Bank).

 

Trzy emisje komunikatu w Polsacie

Prezes UOKiK-u nakazał T-Mobile Polska wykupienie emisji 20-sekundowego spotu z komunikatem, że Urząd „31 marca 2017 r. wydał decyzję nr RKR-1/2017 stwierdzającą stosowanie przez Spółkę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów polegających m. in. na prezentowaniu w telewizyjnych reklamach kredytu konsumenckiego -oferowanego przez T-Mobile w charakterze pośrednika kredytowego - emitowanych w ramach kampanii: Tak tania pożyczka, informacji wymaganych ustawą o kredycie konsumenckim w sposób uniemożliwiający ich odczytanie z uwagi na wielkość czcionki oraz krótki czas ich prezentacji”.

Zaznaczono, że komunikat musi być zapisany czarną czcionką na białym tle i odczytany przez lektora. Spot ma zostać wyemitowany w Polsacie trzy razy, w trzy kolejne dni, w godz. 17:30-19:30.

Ponadto nakazano telekomowi publikację komunikatu w swoim serwisie internetowym przez trzy miesiące od uprawomocnienia się decyzji.

T-Mobile Polska dwukrotnie odwoływał się od decyzji prezesa UOKiK-u. Jednak najpierw Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a pod koniec lutego br. Sąd Apelacyjny oddaliły odwołania.

T-Mobile Usługi Bankowe zniknęły z rynku

Oferta T-Mobile Usługi Bankowe pojawiła się na rynku wiosną 2014 roku, zastąpiła markę Alior Sync. Obejmowała usługi finansowe Alior Banku (m.in. rachunek oszczędnościowy, lokaty, pożyczki, karta kredytowa i przeniesienie kredytów z innych banków) oraz telekomunikacyjne T-Mobile Polska. Z oferty mogli korzystać użytkownicy wszystkich sieci telefonicznych, natomiast dla klientów T-Mobile przygotowano dodatkowe korzyści.

Marka została wycofana z rynku pod koniec listopada ub.r., rachunki jej użytkowników przeniesiono do systemu Alior Banku. Nie podano powodów tej decyzji.

W ub.r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 1,1 proc. do 6,456 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL. z 1,645 do 1,678 mld zł. Liczba klientów telekomu zwiększyła się o 244 tys. do 11,2 mln. Z internetu światłowodowego korzysta już 30,5 tys. użytkowników.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile musi przyznać w Polsacie, że informacje w reklamach pożyczki były nieczytelne

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Terier
Dlaczego tylko w Polsacie?
odpowiedź
User
Jarek76
A w której reklamie kredytów bankowych informacja o przykładzie reprezentatywnym nie jest napisana MAŁĄ CZCIONKĄ i zbyt krótko wyświetlana.
odpowiedź