„Tele Tydzień”, Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Te pisma najchętniej kupują Polacy
W rankingu rozpowszechniania płatnego razem wszystkich tytułów prasowych w Polsce w 2012 roku na pierwszym miejscu znalazł się „Tele Tydzień”. Kolejne pozycje zajęły: „Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Top 25 pism w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem telewizyjnego tygodnika telewizyjnego „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku wyniosło 987 047 egz. i w porównaniu do 2011 roku było niższe o 3,50 proc. - wynika z właśnie zatwierdzonych, ostatecznych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow, czyli „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie razem w analizowanym okresie spadło o 1,31 proc. do poziomu 614 902 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął kulinarny miesięcznik „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). W 2012 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem tego pisma wyniosło 457 605 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 19,08 proc.
Tuż za podium uplasowała się poradnikowa „Przyjaciółka” (dwutygodnik Edipresse Polska). W ub.r. rozchodziła się ona w średniej liczbie 443 839 egz., po spadku o 9,40 proc.
Piąta pozycja należała do magazynu people „Party” (dwutygodnik Edipresse Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w analizowanym okresie spadło o 2,50 proc. do poziomu 432 398 egz.
W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze takie tytuły jak: „Show” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 428 894 egz.; spadek o 0,67 proc.), „To & Owo” (tygodnik Wydawnictwa Bauer; 408 145 egz.; w dół o 5,39 proc.), „Przepisy Czytelników” (miesięcznik Phoenix Press; 401 416 egz.; - 17,28 proc.), „Dobre Rady” (miesięcznik Grupy Burda; 399 549 egz.; - 12,01 proc.), oraz „Tele Świat” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 383 380 egz.; + 4,13 proc.).
Najlepiej sprzedający dziennik, czyli „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) znalazł się dopiero na miejscu 14. ze średnim wynikiem na poziomie 373 321 egz., czyli o 5,26 proc. niższym niż rok wcześniej.
Do rozpowszechniania płatnego razem zalicza się sprzedaż ogółem (będącą sumą sprzedaży egzemplarzowej i prenumeraty, w tym e-wydań) oraz inne płatne formy rozpowszechniania, w tym m.in. sprzedaż tytułów firmom i instytucjom w cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||
ZKDP | 2012 | 2011 | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem |
Tele Tydzień | 1 283 804 | 987 047 | 1 320 783 | 1 022 873 |
Życie na Gorąco | 783 379 | 614 902 | 786 972 | 623 040 |
Przyślij Przepis | 638 229 | 457 605 | 816 667 | 565 522 |
Przyjaciółka | 544 206 | 443 839 | 577 000 | 489 907 |
Party Życie Gwiazd | 550 641 | 432 398 | 542 450 | 443 484 |
Show | 562 399 | 428 894 | 569 420 | 431 807 |
To & Owo | 574 080 | 408 145 | 590 958 | 431 403 |
Przepisy Czytelników | 732 923 | 401 416 | 867 577 | 485 247 |
Dobre Rady | 601 713 | 399 549 | 629 907 | 454 109 |
Tele Świat | 538 166 | 383 380 | 522 590 | 368 165 |
Kobieta i Życie | 512 384 | 378 704 | 517 718 | 390 968 |
Tina | 519 319 | 377 803 | 577 870 | 446 759 |
Świat Kobiety | 526 304 | 374 014 | 553 548 | 424 799 |
Fakt Gazeta Codzienna | 506 439 | 373 721 | 535 506 | 394 460 |
Tygodnik Angora | 533 254 | 353 340 | 533 812 | 365 121 |
Poradnik Domowy | 476 847 | 342 837 | 512 342 | 391 924 |
Twoje Imperium | 438 027 | 325 341 | 434 797 | 320 276 |
Moda na Zdrowie | 323 500 | 320 517 | 402 667 | 397 521 |
Chwila dla Ciebie | 438 192 | 310 317 | 448 267 | 318 550 |
Grazia | 416 620 | 303 724 | - | - |
Naj | 429 088 | 284 515 | - | - |
Flesz Gwiazdy & Styl | 378 490 | 278 911 | 563 425 | 395 226 |
Claudia | 436 749 | 276 752 | 446 271 | 261 716 |
Gazeta Wyborcza | 347 077 | 256 497 | 416 288 | 305 861 |
Pani Domu | 336 657 | 252 606 | 411 189 | 311 368 |
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień”, Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Te pisma najchętniej kupują Polacy