Znana sieć pizzerii kupiona przez polskich menadżerów
Popularna sieć pizzerii Telepizza została przejęta od hiszpańskiego właściciela przez menadżerów rozwijających w przeszłości amerykańską marką Subway. Kwoty transakcji nie ujawniono.
Transakcję przejęcia udziałów Telepizza Poland zrealizowano jeszcze w połowie ubiegłego roku ale Spółka dopiero teraz informuje o tym rynek. Nowymi właścicielami zostali Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski. Menadżerowie mają wieloletnie doświadczenie zarządzaniu siecią tzw. restauracji szybkiej obsługi. Przez wiele lat byli związani z amerykańską marką Subway - liczącą około 40 tysięcy lokali sieć franczyzową działającą na całym świecie.
Z końcem 2021 roku spółka Telepizza Poland zmieniła nazwę na T-pizza. W całej Polsce ma 65 lokali.
- W pełni świadomie i z dużą rozwagą podchodziliśmy do jakichkolwiek "informacyjnych fajerwerków" związanych z przejęciem od Hiszpanów udziałów w Telepizza Poland. Spółka wymagała głębokiej restrukturyzacji na poziomie finansowym jak i operacyjnym. Musieliśmy radykalnie obniżyć koszty uzyskania przychodów na poziomie całej sieci. Musieliśmy zoptymalizować logistykę, łańcuch dostaw i zatrudnienie. Dlatego dopiero teraz, kiedy udało nam się osiągnąć te cele, możemy odpowiedzialnie poinformować że marka Telepizza, teraz w strukturach spółki T-pizza, jest, będzie i jeszcze nie jednym zaskoczy na krajowym rynku - wyjaśnia Michał Igor Piasecki, prezes zarządu T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce.
Co dalej z marką Telepizza
Jak twierdzą nowi właściciele, historyczna obecność marki Telepizza w Polsce, jej rozpoznawalność oraz trwała oferta "to wartość którą trzeba podtrzymać na rynku".
Dlatego nie zamierzają rezygnować z dotychczasowego brandu Telepizza i franczyzowego modelu działalności. Utrzymują też, we wszystkich swoich restauracjach, dotychczasową ofertę, która w 80 proc. sprzedaży obejmuje cały wachlarz różnego rodzaju pizzy, zaś w pozostałych 20% - startery, sałatki, desery i napoje.
Telepizza chce być liderem rynku food delivery
Spółka deklaruje też podtrzymanie swojego dotychczasowego, wiodącego modelu działalności, tj. realizacji dostaw pizzy do biur, mieszkań i domów w oparciu o zamówienia składane telefoniczne i online. Obecnie 75% sprzedaży realizowana jest w ten sposób.
"W tym zakresie Telepizza ma ambicje powrotu do pozycji lidera rynku food delivery w Polsce" - podano w komunikacie.
- Widzimy potencjał marki wynikający z jej historycznych dokonań i obecności rynkowej w Polsce ale przede wszystkim widzimy jej potencjał rozwojowy
- możliwość tworzenia nowych komplementarnych konceptów pozwalających poszerzyć obecną skalę sieci i ilość jej odbiorców. Elastyczność w zarządzaniu obecnymi i nowymi franczyzami, skuteczna i efektywna komunikacja z dotychczasową oraz pokoleniowo młodszą i najmłodszą grupą docelową, bardzo ostrożne ale zauważalne zmiany wizerunkowe, to wyzwania dla Telepizzy, które skutecznie zamierzamy wdrażać i teraz już systematycznie o tym rynek informować - dodaje Daniel Piekarski, v-ce prezes zarządu T-pizza.
Hiszpańska, obecnie już globalna sieć pizzerii Telepizza, powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie działalności miała u nas ponad 130 lokali i była uznawana za lidera rynku dostaw pizzy na telefon. O wycofaniu się Hiszpanów z naszego rynku i sprzedaży ich udziałów mówiło się już w 2018 roku. Potencjalnym nabywcą, wówczas 107 restauracji, miała być spółka AmRest do której w Polsce należą takie marki jak KFC czy Pizza Hut.
Dołącz do dyskusji: Znana sieć pizzerii kupiona przez polskich menadżerów