SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tesco rośnie szybko w internecie. Stawia też remont sklepów i planuje nowe kierunki rozwoju

Tesco remontuje sklepy i planuje nowe kierunki rozwoju.  To odpowiedź sieci na czas spowolnienia gospodarczego. Firma planuje rozwijać się w tych segmentach rynku, w których jest największy popyt. Tesco najlepsze perspektywy widzi m.in. w odzieżowej marce własnej F&F, sprzedaży internetowej, nowej koncepcji bistro, świeżej żywności, a także w rozwijaniu działów dziecięcych, w tym również asortymentu zabawek.

 – Marka F&F jest marką rosnącą. Nasza sprzedaż internetowa rozwija się w tempie kilkuset procent rok do roku. Otwieramy nową koncepcję bistro, bo mamy powierzchnie, mamy dużo klientów, których chcemy dobrze, zdrowo i tanio nakarmić. Również bardzo mocno postawiliśmy na świeżą żywność: wymieniamy sprzęt, dajemy dużo większy wybór – wymienia Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco. – To jest nasza odpowiedź na obecne spowolnienie.

Chociaż prezes niechętnie prognozuje wyniki rynku, przyznaje, że w tej chwili polski rynek jest w stagnacji.

 – Będziemy szczęśliwi, jak będzie zero – mówi Tomaszewski. – Dlatego rozwijamy te obszary działalności, gdzie klienci chcą kupować najwięcej.

Poza wymienionymi kierunkami rozwoju, Tesco chce rozwijać również usługi finansowej, również segment ubezpieczeń. Sieć oferuje obecnie ubezpieczenia mieszkaniowe („Dom”) i samochodowe (OC i AC).

 – Nie chciałbym dzisiaj się deklarować, w jakim kierunku pójdzie cały pakiet ubezpieczeń, bo to się okaże na rynku. Będziemy dążyć w kierunku pakietów, jakie mamy w Wielkiej Brytanii, bo dużo uczymy się od naszej firmy-matki i staramy się wprowadzać sprawdzone rzeczy – dodaje Ryszard Tomaszewski.

W Tesco można nie tylko się ubezpieczyć, ale również  m.in. wziąć kredyt (gotówkowy i konsolidacyjny), założyć kartę kredytową czy opłacić rachunki.

 – Myślę że nie jesteśmy konkurencją dla banków. Nie muszą się nas obawiać – dodaje.

Prezes sieci podkreśla, że usługi finansowe są jedynie dodatkową częścią biznesu Tesco, podobnie jak np. paliwo czy usługi bistro w sklepie.

W tym tygodniu, po pięciu miesiącach prac, zakończyła się przebudowa najstarszego hipermarketu Tesco przy ulicy Górczewskiej w Warszawie. Obecnie nosi on nazwę Tesco Extra i jest dwudziestym sklepem sieci przygotowanym według nowej koncepcji. Jego wizytówką jest największy dział zabawek, największa restauracja samoobsługowa w sieci Tesco oraz wysokiej jakości tekstylia. Koszt inwestycji na Górczewskiej wyniósł ok. 30 mln zł. Docelowo wszystkie 69 hipermarketów Tesco ma działać w takiej formie.

 

Dołącz do dyskusji: Tesco rośnie szybko w internecie. Stawia też remont sklepów i planuje nowe kierunki rozwoju

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tymoteusz
Tesco bardzo mocno stawia na internet. Tam można wciskać klientom produkty, którym kończy się data ważności. Skarga na takie praktyki spotkała się z wielkim zrozumieniem działu ezakupów - może sobie Pan przyjechać do sklepu (przez całe miasto) i oddać.
odpowiedź