1,9 mln widzów „The Voice of Poland 9”. Jacek Kurski: sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena
Dziewiątą edycję „The Voice of Poland” oglądało średnio 1,63 mln widzów, o 160 tys. osób mniej niż pokazywaną rok temu ósmą odsłonę. TVP2 w czasie emisji programu była wiceliderem rynku zarówno w 4+, jak i w 16-49 i 16-59. Wpływy z reklam wyniosły 13,68 mln zł. - „The Voice of Poland” to sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena. To jest już kradzież oglądalności na tzw. rympał - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
Kolejną edycję „The Voice of Poland” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05, w okresie od 1 września do 1 grudnia br. Średnia widownia premierowych odcinków muzycznego widowiska wyniosła 1,93 mln osób, co przełożyło się na 13,38 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,12 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 4,01 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,57 mln a w 16-59 - 2,24 mln; dane udostępnione przez Mediacom).
Największą widownię, wynoszącą 2,38 mln oglądających, program zgromadził 15 września (dane dla odcinka z godz. 21.10).
Dla porównania, ósmą edycję muzycznego widowiska, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 2,09 mln osób, co przełożyło się na 14,35 proc. udziału w 4+, 15,29 proc. w 16-49 i 14,65 proc. w 16-59. Oznacza to, że program stracił 160 tys. widzów.
TVP2 w czasie nadawania dziewiątej edycji „The Voice of Poland” była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN z udziałem na poziomie 15,89 proc., emitujący wówczas gł. „Mam talent” i filmy fabularne. Trzecia była TVP1 (gł. „Alarm!”, Sport” i „Dziewczyny ze Lwowa”; 9,11 proc.), a czwarty - Polsat (filmy fabularne; 7,17 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka była wiceliderem rynku.
Wpływy z reklam wyemitowanych przy dziewiątej serii programu wyniosły 13,68 mln zł. Dla porównania, nadawany rok temu ósmy sezon show z reklam przyniósł 11,50 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Jacek Kurski: sukces TVP i wielki skandal wskazań Nielsena
- „The Voice of Poland” to sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena. Format który bije w MOR na głowę TVN-owskie „Mam talent!” wynikiem 3 mln do 2 mln widzów, regularnie „przegrywa” w Nielsenie w odwrotnej proporcji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Jak bardzo Nielsen pompuje TVN i „Mam talent!” niech świadczy fakt, że według NAM „Mam talent!” wygrało z - uwaga proszę usiąść i zapiąć pasy - ... meczem piłki nożnej w Lidze Narodów UEFA Portugalia-Polska na TVP1. W sytuacji gdy mecz oglądało według modelu oglądalności rzeczywistej ponad 2,5-krotnie więcej niż „Mam talent!”. To jest już kradzież oglądalności na tzw. rympał. Nie zostawimy tak tej sprawy - komentuje.
Decyzją widzów tytuł „Najlepszego Głosu w Polsce”, kontrakt płytowy z Universal Music Polska oraz czek o wartości 50 tys. zł, w dziewiątej edycji „The Voice of Poland” otrzymał Marcin Sójka, podopieczny Patrycji Markowskiej.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,9 mln widzów „The Voice of Poland 9”. Jacek Kurski: sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena