Donald Tusk założył TikToka. "Nie stanie się TikTokerem"
Przewodniczący PO Donald Tusk zadebiutował na TikToku filmikiem, na którym „debatuje” z wypowiedziami Jarosława Kaczyńskiego. - Funkcjonowanie w Polsce mediów publicznych czy generalnie rynku medialnego jest mocno od lat monopolizowane. Większą zatem rolę odgrywa komunikacja internetowa - tłumaczy decyzję o założeniu przez polityka konta Jan Grabiec, rzecznik PO.
Przewodniczący Platformy Obywatelskiej Donald Tusk pojawił się na TikToku we wtorek po południu. W krótkim wideo polityk komentuje archiwalne wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego, w których ten popełniał błędy („żadne krzyki, płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne”, „walczymy o to (…), żeby paliwo było droższe”, „jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie, pomożecie Polsce”).
@donald_tusk Debata Tusk vs Kaczyński. 15 lat później… #polityka #politics #dlaciebie #fy #fyp #kaczyński #tusk #pis #po #drożyzna #inflacja ♬ dźwięk oryginalny - donald_tusk
Wideo w czwartek rano miało prawie 200 tys. odtworzeń. Samo konto Tuska miało wtedy ponad 2,6 tys. obserwujących
Rzecznik PO Jan Grabiec w rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że Tusk działa na wielu platformach społecznościowych. - Ma jedno z największych kont politycznych w Europie na Twitterze. Ono świetnie pracuje i jest drożnym kanałem komunikacji. Od kilkunastu miesięcy rozkręca się Facebook, kilka miesięcy temu uruchomiono kanał na YouTubie, który powoli rośnie. Jest też Instagram, na którym Donald Tusk od lat dba o to, by od czasu do czasu uchylić rąbka tajemnicy i pokazać trochę życia rodzinnego – wymienia.
- Nie chcemy pomijać TikToka – medium, w którym odbiorcami są młodzi Polacy – i pragniemy tam dotrzeć z informacjami dotyczącymi polityki – dodaje Grabiec. - Ludzie szukają tam rozrywki, ale również informacji. Szczególnie te podane w krótki, zwięzły sposób cieszą się tam zainteresowaniem. Nie chcemy rezygnować w możliwości komunikacji w tej formie. Zwłaszcza że funkcjonowanie w Polsce mediów publicznych czy generalnie rynku medialnego jest mocno od lat monopolizowane. Większą zatem rolę odgrywa komunikacja internetowa – podkreśla rzecznik PO.
@donald_tusk Debata Tusk vs Kaczyński. 15 lat później… #polityka #politics #dlaciebie #fy #fyp #kaczyński #tusk #pis #po #drożyzna #inflacja ♬ dźwięk oryginalny - donald_tusk
Tusk nie będzie TikTokerem
Grabiec zastrzega, że nie będzie mówił o konkretnych planach dotyczących obecności Tuska na TikToku. - Nie traktujemy tego jako projektu. Donald Tusk nie stanie się TikTokerem, ale deklaruje, że jeżeli będzie chciał zakomunikować coś, co da się w zwięzłej i prostej formule TikToka wyrazić, będzie się tam starał zamieszczać informacje, które uzna za słuszne – mówi.
- Nie ma tu mediaplanu, nie ma firmy, która nad tym pracuje, to osobista decyzja Donalda Tuska – zaznacza Grabiec. I dodaje, że przewodniczący PO interesował się platformą, a decyzja o założeniu konta została podjęta po pojawiających się od osób na innych kanałach pytaniach, dlaczego go tam jeszcze nie ma.
- Zobaczymy, jakie będą reakcje, odbiór użytkowników. Na razie jest już trochę komentarzy [w środę po południu było ich 470 – red.] Rośnie zainteresowanie, zobaczymy, jaki będzie odzew – dodaje Grabiec.
Czy możemy spodziewać się Tuska rapującego o „ostrym cieniu mgły”? - Nie, premier Tusk będzie starał się pozostać sobą bez względu na format nośnika informacji czy medium – zapewnia rzecznik PO.
Dołącz do dyskusji: Donald Tusk założył TikToka. "Nie stanie się TikTokerem"