SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Tomasz Lis na żywo' najchętniej oglądany

Najpopularniejszym programem publicystycznym jest "Tomasz Lis na żywo". Druga pozycja przypada nadawanemu tego samego dnia "Teraz my!". Pozostałe programy publicystyczne emitowane zarówno przez TVP ("Cienie PRL-u", "Warto rozmawiać", "Forum"), jak i TVN oraz TVN24 ("Kawa na ławę", "Szkło kontaktowe", "Kropka nad i", "Piaskiem po oczach") mają zdecydowanie mniejszą widownię.

Najpopularniejsze programy publicystyczne od 24.02 do 14.04 2008


Wszyscy 16-49
Program Stacja AMR SHR % SHR %
Tomasz Lis na żywo TVP2 3 602 436 24,95% 15,91%
Teraz my! TVN 2 137 043 23,67% 18,43%
Kawa na ławę TVN i TVN24 1 562 261 16,84% 14,94%
Cienie PRL-u TVP1 1 258 512 11,61% 7,14%
Warto rozmawiać TVP2 986 356 10,88% 8,75%
Szkło kontaktowe TVN24 430 760 3,82% 2,06%
Forum TVP Info 339 790 2,09% 1,33%
Kropka nad i TVN24 334 262 2,18% 1,43%
Piaskiem po oczach TVN24 246 799 1,72% 0,96%


Nadawany od końca lutego w poniedziałkowe wieczory program Tomasza Lisa okazał się prawdziwym hitem wśród propozycji publicystycznych wszystkich stacji telewizyjnych. Przeciętnie przyciągał on bowiem przed telewizory 3,6 mln widzów, a jego premierowy odcinek oglądało nawet ponad 4,5 mln osób. Zapewniło to TVP2 udziały w rynku wynoszące 24,95% (15,91% w komercyjnej grupie wiekowej 16-49).

Tomasz Lis na żywo - TVP2

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
14-04-2008 3 363 148 24,92% 16,31%
07-04-2008 3 700 328 24,34% 16,52%
31-03-2008 3 374 015 23,83% 15,20%
17-03-2008 4 080 268 27,52% 17,71%
10-03-2008 3 115 442 22,00% 13,02%
03-03-2008 2 979 684 20,66% 11,87%
25-02-2008 4 583 154 31,13% 20,76%
średnia 3 602 436 24,95% 15,91%


Program Tomasza Sekielskiego i Andrzeja Morozowskiego emitowany w poniedziałkowe wieczory o 22.30 przyciągał przeciętnie 2,14 mln osób. Format pod względem udziałów zanotował jednak podobne wyniki co program Tomasza Lisa (23,67% w grupie 4+ i 18,43% w komercyjnej grupie 16-49)..

Teraz my! - TVN

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
14-04-2008 1 877 313 20,84% 16,65%
07-04-2008 2 197 381 22,89% 16,53%
31-03-2008 2 330 649 25,90% 22,78%
17-03-2008 2 088 507 23,46% 20,80%
10-03-2008 2 211 742 25,02% 18,61%
03-03-2008 2 054 969 22,78% 16,86%
25-02-2008 2 180 492 24,71% 16,64%
średnia 2 137 043 23,67% 18,43%


Trzecim najchętniej oglądanym programem publicystycznym w Polsce jest nadawany przez TVN w niedzielne przedpołudnia program "Kawa na ławę", który oglądało w analizowanym okresie średnio 1,39 mln widzów, co zapewniło stacji 15,45% udziałów w rynku (13,78% w grupie 16-49). Dodatkowo blisko 300 tys. widzów śledziło format w TVN24.

Kawa na ławę - TVN

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
13-04-2008 1 157 190 12,79% 11,64%
06-04-2008 1 383 920 14,67% 12,18%
30-03-2008 1 397 014 16,39% 14,96%
16-03-2008 1 301 670 14,40% 12,77%
09-03-2008 1 415 976 16,99% 15,08%
02-03-2008 1 759 458 18,16% 17,90%
24-02-2008 1 286 926 14,54% 11,43%
średnia 1 389 093 15,45% 13,78%


Inne programy publicystyczne, nadawane przez TVP, cieszyły się nieco mniejszą popularnością. I tak "Cienie PRL-u", prowadzone przez byłego prezesa telewizji publicznej Bronisława Wildsteina oglądało średnio 1,26 mln osób, co dało TVP1 udziały w rynku wynoszące 11,61% (7,14% w grupie 16-49). Z kolei program "Warto rozmawiać" przyciągnął przed telewizory przeciętnie 986 tys. widzów, co zapewniło TVP2 10,88% udziałów w rynku (8,75% w grupie 16-49). Zdecydowanie najmniejszą popularnością cieszyło się nadawane w TVP Info "Forum", które oglądało średnio 340 tys. widzów, zapewniając stacji 2,09% udziałów w rynku (1,33% w grupie 16-49).

Cienie PRL-u - TVP1

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
09-04-2008 1 239 442 10,11% 6,33%
26-03-2008 1 163 622 14,50% 8,92%
19-03-2008 1 069 772 9,82% 6,14%
12-03-2008 1 242 593 11,18% 7,27%
05-03-2008 1 575 501 13,26% 7,50%
średnia 1 258 512 11,61% 7,14%


Warto rozmawiać - TVP2

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
27-03-2008 1 059 137 12,13% 10,18%
13-03-2008 1 019 344 11,57% 7,23%
06-03-2008 854 428 8,71% 8,79%
średnia 986 356 10,88% 8,75%
Forum - TVP Info

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
14-04-2008 392 688 2,58% 2,25%
07-04-2008 412 142 2,49% 1,27%
31-03-2008 310 683 1,99% 0,97%
17-03-2008 306 202 1,85% 1,45%
10-03-2008 323 314 1,96% 0,80%
03-03-2008 272 078 1,67% 0,99%
25-02-2008 363 241 2,14% 1,68%
średnia 339 790 2,09% 1,33%


Kilkusettysięczną widownię zyskały natomiast programy publicystyczne emitowane przez TVN24. Największą popularnością cieszyło się "Szkło kontaktowe", które oglądało średnio 430 tys. osób, co dało stacji 3,82% udziałów w rynku (2,06% w komercyjnej grupie wiekowej 16-49). Natomiast prowadzoną przez Monikę Olejnik "Kropkę nad i" oglądały przeciętnie 334 tys. widzów, co przyniosło TVN24 2,18% udziałów w rynku (1,43% w komercyjnej grupie wiekowej 16-49). Nadawany o tej samej porze raz w tygodniu program "Piaskiem po oczach" przyciągał przed telewizory średnio 247 tys. osób, zapewniając stacji 1,72% udziału w rynku (0,96% w komercyjnej grupie wiekowej 16-49).

Szkło kontaktowe - TVN24

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
14-04-2008 317 848 2,89% 1,79%
12-04-2008 194 088 1,57% 1,05%
11-04-2008 371 336 3,48% 1,73%
10-04-2008 531 700 4,60% 2,51%
09-04-2008 447 080 3,84% 1,43%
08-04-2008 489 346 4,25% 1,38%
07-04-2008 359 909 3,07% 1,45%
05-04-2008 218 739 1,74% 1,01%
04-04-2008 467 744 4,06% 2,48%
03-04-2008 454 483 3,96% 2,49%
02-04-2008 458 779 3,88% 2,70%
01-04-2008 571 778 5,24% 3,03%
31-03-2008 413 089 3,69% 1,65%
29-03-2008 297 767 2,40% 1,35%
28-03-2008 456 505 4,13% 2,34%
27-03-2008 497 671 4,54% 2,91%
26-03-2008 481 002 4,35% 2,30%
25-03-2008 399 092 3,84% 1,32%
24-03-2008 240 149 2,15% 1,24%
22-03-2008 190 650 1,54% 0,79%
20-03-2008 559 330 5,06% 3,96%
19-03-2008 643 372 6,03% 2,84%
18-03-2008 478 632 4,31% 1,86%
17-03-2008 422 291 3,76% 1,83%
15-03-2008 292 439 2,20% 1,12%
14-03-2008 383 085 3,41% 1,54%
13-03-2008 544 393 5,03% 2,67%
12-03-2008 513 163 4,85% 2,53%
11-03-2008 403 130 3,85% 1,75%
10-03-2008 440 148 4,13% 2,17%
08-03-2008 283 820 2,29% 1,54%
07-03-2008 404 352 3,49% 2,52%
06-03-2008 372 403 3,25% 1,99%
05-03-2008 524 287 4,71% 2,05%
04-03-2008 453 147 4,11% 2,42%
03-03-2008 349 458 3,18% 1,69%
01-03-2008 472 217 4,01% 2,81%
29-02-2008 415 549 3,71% 1,51%
28-02-2008 514 748 5,10% 3,17%
27-02-2008 534 414 5,08% 1,79%
26-02-2008 544 264 5,20% 2,40%
25-02-2008 666 544 6,36% 4,25%
średnia 430 760 3,82% 2,06%
Kropka nad i - TVN24

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
14-04-2008 376 792 2,69% 1,73%
10-04-2008 460 500 3,25% 2,94%
09-04-2008 357 983 2,50% 1,24%
08-04-2008 306 880 2,00% 1,26%
07-04-2008 283 445 1,79% 1,23%
03-04-2008 302 457 2,13% 1,74%
02-04-2008 368 621 2,52% 1,83%
01-04-2008 388 543 2,58% 2,04%
31-03-2008 287 563 1,97% 0,55%
27-03-2008 301 371 1,98% 0,88%
26-03-2008 465 776 3,00% 2,57%
25-03-2008 269 562 1,66% 0,92%
20-03-2008 415 281 2,89% 1,41%
19-03-2008 290 543 1,93% 0,71%
18-03-2008 377 675 2,33% 1,79%
17-03-2008 361 082 2,28% 1,76%
13-03-2008 388 972 2,60% 1,88%
12-03-2008 410 992 2,67% 1,47%
11-03-2008 255 821 1,61% 0,79%
10-03-2008 301 520 1,87% 1,04%
06-03-2008 292 628 1,89% 1,54%
05-03-2008 318 040 2,08% 1,58%
04-03-2008 277 796 1,67% 1,42%
03-03-2008 255 745 1,62% 1,19%
28-02-2008 244 549 1,64% 0,51%
27-02-2008 303 224 1,93% 1,01%
26-02-2008 323 128 2,03% 1,40%
25-02-2008 329 519 2,04% 1,59%
średnia 334 262 2,18% 1,43%
Piaskiem po oczach - TVN24

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
11-04-2008 247 132 1,84% 1,76%
04-04-2008 245 754 1,74% 0,91%
28-03-2008 153 158 1,01% 0,45%
21-03-2008 318 417 2,31% 1,09%
14-03-2008 301 754 2,03% 0,69%
07-03-2008 230 920 1,58% 0,92%
29-02-2008 245 982 1,72% 1,18%
średnia 246 799 1,72% 0,96%
Kawa na ławę - TVN24

Wszyscy 16-49
Data AMR SHR % SHR %
13-04-2008 147 348 1,13% 1,11%
06-04-2008 141 058 1,15% 1,10%
30-03-2008 232 087 2,09% 1,82%
16-03-2008 210 954 1,61% 1,43%
09-03-2008 196 802 1,59% 1,33%
02-03-2008 127 659 0,94% 0,51%
24-02-2008 156 267 1,26% 0,85%
średnia 173 168 1,39% 1,16%



Wpływy reklamowe - liderem Szkło kontaktowe
Natomiast pod względem wpływów z reklam określonych na postawie oficjalnych cenników stacji i nieobejmujących rabatów nieoczekiwanym liderem okazało się "Szkło kontaktowe", co w największym stopniu wynika z faktu, że nadawane jest aż sześć razy w tygodniu. W zajmowanym przez program godzinnym paśmie antenowym udało się TVN24 od końca lutego wyemitować prawie 8 godzin reklam, na których zarobiła 5,42 mln zł.

Natomiast trwające łącznie przez ponad 50 minut bloki reklamowe emitowane przed rozpoczęciem i po zakończeniu programu "Tomasz Lis na żywo" przyniosły TVP2 3,64 mln zł. Nieco mniejsze zyski - 2,49 mln zł - osiągnął TVN dzięki reklamom emitowanym przez ponad 40 minut przy programie "Teraz my!".

Pozostałe programy publicystyczne przyniosły dochody reklamowe mniejsze niż milion złotych.

Programy publicystyczne - wpływy cennikowe z reklam
z reklam od 24.02 do 14.04 2008
Program Stacja Cennikowe Długość bloków


wpływy z reklam reklamowych
Szkło kontaktowe TVN24 5 424 944 07:57:00
Tomasz Lis na żywo TVP2 3 644 765 00:52:12
Teraz my! TVN 2 491 780 00:42:21
Kawa na ławę TVN i TVN24 1 421 425 01:03:21
Cienie PRL-u TVP1 786 830 00:24:55
Warto rozmawiać TVP2 362 985 00:13:50
Kropka nad i TVN24 216 070 00:38:13
Forum TVP Info 80 115 00:34:49
Piaskiem po oczach TVN24 50 987 00:08:39

Dane dotyczą okresu od 24 lutego do 14 kwietnia br. i zostały opracowane przez AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: 'Tomasz Lis na żywo' najchętniej oglądany

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl