Tomasz Lis przez osiem lat przyniósł TVP 160 mln zł
Tomasz Lis po ośmiu latach wkrótce odejdzie z Telewizji Polskiej w której prowadził program „Tomasz Lis na żywo”. Jak wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przez ten okres cennikowe wpływy z reklam przy jego talk-show wyniosły 160 mln zł.
Wraz z końcem stycznia wygasa kontrakt TVP z firmą produkującą program „Tomasz Lis na żywo”, który jest emitowany w Dwójce od lutego 2008 roku. Zakończenie współpracy z Tomaszem Lisem były już prezes TVP Janusz Daszczyński zasugerował w grudniu ub.r., deklarując, że programy publicystyczne powinny być realizowane przez nadawcę we własnym zakresie.
Pod koniec ostatniego wydania swojego programu w TVP2 Tomasz Lis pożegnał się z widzami, zaznaczając, że nie jest pewny, czy trzy zaplanowane jeszcze odcinki zostaną zrealizowane.
Dobra, Jacek, to mam ten program w poniedziałek czy nie? Tylko, po starej znajomości, daj mi znać ciut wcześniej.
— Tomasz Lis (@lis_tomasz) styczeń 7, 2016
Pierwszy odcinek programu „Tomasz Lis na żywo” na antenie TVP2 nadany został w poniedziałek, 25 lutego 2008 roku o godz. 21.10. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że jego średnia widownia wyniosła 4,58 mln osób. Przełożyło się to na 31,13 proc. udziału Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Cały premierowy sezon audycji Tomasza Lisa (tj. w okresie od 25 lutego do 23 czerwca 2008 roku; emisja w poniedziałki o 21.10) śledziło średnio 3,15 mln widzów. Przełożyło się to odpowiednio na 23,12 proc. i 14,55 proc. udziału.
W kolejnych sezonach „Tomasz Lis na żywo” emitowany był już ok godz. 21.40 - 21.50, a jego widownia była mniejsza. Duży spadek nastąpił w sezonie 2012/2013 (wówczas strata w porównaniu do poprzedniej serii wyniosła 570 tys. oglądających), ale rok później program minimalnie zyskał widzów.
Średnia widownia obecnego sezonu programu (odcinki wyemitowane w okresie od 7 września 2015 roku do 4 stycznia 2015 roku) wyniosła dotychczas 2,11 mln osób. Przełożyło się to na 16,37 proc. udziału Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W porównaniu do poprzedniego całego sezonu widownia programu wzrosła o 60 tys. oglądających, choć minimalnie zmalał jej udział w rynku w grupie komercyjnej. W sezonie 2014/2015 talk-show TVP2 śledziło bowiem 2,05 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 16,05 proc. oraz 9,68 proc. (więcej na ten temat).
Oglądalność sezon po sezonie
Sezon | Okres emisji | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | ||
2007/2008 | 25-02-2008 - 23-06-2008 | 3 150 591 | 23,12% | 14,55% |
2008/2009 | 01.09.2008 - 15.06.2009 | 3 121 248 | 23,93% | 14,22% |
2009/2010 | 07.09.2009 - 07.06.2010 | 2 885 930 | 22,42% | 14,18% |
2010/2011 | 06.09.2010 - 06.06.2011 | 2 766 735 | 22,34% | 14,65% |
2011/2012 | 05.09.2011 - 04.06.2012 | 2 692 404 | 21,88% | 14,41% |
2012/2013 | 03.09.2012 - 10.06.2013 | 2 123 135 | 17,70% | 12,00% |
2013/2014 | 02.09.2013 - 09.06.2014 | 2 134 047 | 17,13% | 10,78% |
2014/2015 | 01.09.2014 - 08.06.2015 | 2 049 255 | 16,05% | 9,68% |
2015/2016 | 07.09.2015 - 04.01.2016 | 2 108 364 | 16,37% | 9,61% |
Największą widownię w obecnym sezonie zgromadziło wydanie z 19 października ub.r., które oglądało 2,68 mln widzów. W tym odcinku gośćmi Tomasza Lisa byli liderzy sześciu komitetów wyborczych, którzy debatowali po starciu Ewa Kopacz - Beata Szydło. Z kolei w drugiej części programu politolodzy: dr Anna Materska-Sosnowska, prof. Aleksander Smolar i prof. Radosław Markowski rozmawiali o starciach polityków i poprzednich dniach kampanii wyborczej.
Topowe odcinki programu „Tomasz Lis na żywo” w sezonie 2015/2016
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
19-10-2015 | 21:39:38 | 2 679 252 | 19,59% |
04-01-2016 | 21:50:30 | 2 615 317 | 19,29% |
14-12-2015 | 21:52:32 | 2 580 422 | 19,92% |
TVP2 w paśmie emisji ostatniego sezonu audycji Tomasza Lisa jest liderem rynku telewizyjnego. W tym czasie drugie miejsce zajmuje Polsat z wynikiem na poziomie 13,99 proc., nadający wówczas głównie filmy fabularne. Trzeci jest TVN (11,06 proc.; gł. „Top model”, „Na językach”, „Życie bez wstydu” i filmy fabularne), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” radzi sobie TVP1 (6,47 proc.; liczne programy, m.in. filmy dokumentalne). Wśród widzów w grupie komercyjnej Dwójka jest dopiero trzecia. Wyprzedzają ją Polsat i TVN.
Widownia programu na tle konkurencji w obecnym sezonie
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 - Tomasz Lis na żywo | 2 108 364 | 16,37% | 9,61% |
Polsat | 1 801 886 | 13,99% | 18,29% |
TVN | 1 423 950 | 11,06% | 15,44% |
TVP1 | 833 097 | 6,47% | 5,04% |
Sumaryczne wpływy reklamowe TVP2 wokół wszystkich premierowych odcinków programu Tomasza Lisa od 2008 roku wyniosły 159,41 mln zł. „Tomasz Lis na żywo” najwięcej zarobił z reklam w sezonie 2013/2014 - było to 22,42 mln zł. Z kolei wpływy z obecnej serii misyjnego formatu wyniosły jak na razie 7,53 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Wpływy sezon po sezonie
Sezon | Okres emisji | Wpływy (w mln zł) | |
2007/2008 | 25-02-2008 - 23-06-2008 | 8,34 | |
2008/2009 | 01.09.2008 - 15.06.2009 | 21,80 | |
2009/2010 | 07.09.2009 - 07.06.2010 | 20,20 | |
2010/2011 | 06.09.2010 - 06.06.2011 | 20,30 | |
2011/2012 | 05.09.2011 - 04.06.2012 | 20,34 | |
2012/2013 | 03.09.2012 - 10.06.2013 | 20,30 | |
2013/2014 | 02.09.2013 - 09.06.2014 | 22,42 | |
2014/2015 | 01.09.2014 - 08.06.2015 | 18,18 | |
2015/2016 | 07.09.2015 - 04.01.2016 | 7,53 | |
Wpływy łączne | 159,41 |
Tomasz Lis pod koniec ostatniego wydania swojej audycji w TVP2 zapowiedział również, że jego nowy program będzie emitowany także w poniedziałki wieczorem. Nie ujawnia natomiast na razie, gdzie będzie można go oglądać, nie zdradzając nawet, czy w innej stacji telewizyjnej, czy w internecie.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis przez osiem lat przyniósł TVP 160 mln zł