TVP1 komercyjna, TVP2, TVP Polonia i Polskie Radio misyjne
Przygotowywany przez Platformę Obywatelską projekt gruntownej reformy mediów publicznych przewiduje podzielenie ich na dwie oddzielne firmy: komercyjną TVP1 działającą na zasadach rynkowych i misyjne TVP2, TVP Polonia i Polskie Radio finansowane również przez stacje prywatne - informuje "Dziennik", który dotarł do dokumentu "Media publiczne - nowy krajobraz".
Ustawa reformująca media publiczne jest przygotowywana m.in. przez ministra edukacji Rafała Grupińskiego, jednego z najbliższych współpracowników premiera Donalda Tuska, oraz Tomasza Siemoniaka, zastępcę Grzegorza Schetyny w MSWiA. Projekt dokumentu o tytule "Media publiczne - nowy krajobraz" zawiera zarządzenia gruntownie zmieniające obecne funkcjonowanie państwowej telewizji i radia.
I tak media publiczne mają zostać podzielone na dwie odrębne firmy. Komercyjna TVP1 ma zarabiać na emisji reklam i sponsoringowi, natomiast misyjne TVP2, TVP Polonia, kanały tematyczne i Polskie Radio mają mieć charakter misyjny: nie nadawać spotów reklamowych, za to czerpać środki na działalność z Funduszu Misji Publicznej. Ta instytucja ma powstać po całkowitej likwidacji abonamentu i pozyskiwać pieniądze z trzech źródeł: przychodów z reklam w TVP1, budżetów niektórych ministerstw, np. kultury, oraz - co jest zaskakującym rozwiązaniem - części dochodów z reklam telewizji prywatnych. Regionalne ośrodki TVP mają zostać scalone z terenowymi rozgłośniami radia, przekształcone w spółki kapitałowe i być zarządzane przez samorządy.
Projekt ustawy zostanie zakończony przed wakacjami i poddany dyskusji na najbliższym posiedzeniu partyjnym Platformy Obywatelskiej. PO przygotowuje go samodzielnie, ponieważ PSL pozostawił jej wolną rękę w tej kwestii.
Dołącz do dyskusji: TVP1 komercyjna, TVP2, TVP Polonia i Polskie Radio misyjne