TVP1 na czele oglądalności w naziemnej telewizji. TVN z największym spadkiem w marcu
Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Fokus TV, a najwięcej stracił TVN. W grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat.
W marcu 2016 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajęła TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszył się o 7,52 proc. i wyniósł 14,88 proc.
Drugie miejsce należało do Polsatu, który zanotował udział na poziomie 14,07 proc., po spadku w skali roku o 6,51 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,38 proc. i wyniósł 10,50 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVN, którego udział zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 11,13 proc. do 10,14 proc.
Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zwiększył się o 1,45 proc. do 5,58 proc.
Z siódmego na szóste miejsce awansował kanał TV4. Jego wynik poszedł do góry o 15,49 proc. do 4,92 proc. udziału. Zaś na siódmą lokatę spadła stacja TV Puls, która w zeszłym miesiącu miała 4,70 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,16 proc.
Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca dziewiątego (3,74 proc. udziału; do góry o 19,25 proc.).
Z kolei najwięcej w marcu br. zyskał Fokus TV - było to 36,91 proc. do 2,04 proc. udziału. Stacja ta awansowała z miejsca 16. na 12.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 4+ |
|
marzec |
||
Stacja |
2016 |
2015 |
TVP1 |
14,88% |
16,09% |
Polsat |
14,07% |
15,05% |
TVP2 |
10,50% |
11,46% |
TVN |
10,14% |
11,41% |
TVP INFO |
5,58% |
5,50% |
TV4 |
4,92% |
4,26% |
TV PULS |
4,70% |
5,16% |
Puls 2 |
4,46% |
3,74% |
TVN7 |
3,81% |
4,08% |
TV6 |
3,26% |
2,39% |
TTV |
3,03% |
2,25% |
Stopklatka |
2,04% |
1,54% |
Fokus TV |
2,04% |
1,49% |
TVP ABC |
1,90% |
1,87% |
TVP Rozrywka |
1,85% |
1,60% |
TVP3 |
1,84% |
1,91% |
ATM Rozrywka |
1,65% |
1,38% |
Polo TV |
1,57% |
1,35% |
TVP Historia |
1,20% |
1,21% |
TVP Kultura |
0,85% |
0,74% |
Eska TV |
0,84% |
0,89% |
TVP Polonia |
0,75% |
0,83% |
Polsat Sport News |
0,75% |
0,66% |
W grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,09 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 3,71 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 5,40 proc. do 12,80 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,11 proc., po spadku w skali roku o 20,02 proc.
Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (8,10 proc.; w dół o 17,77 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Fokus TV, którego udział poszedł do góry o 65,38 proc. do 2,58 proc. Zaś najwięcej straciła TVP Polonia - było to 26,25 proc. do 0,59 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 16-49 |
|
marzec |
||
Stacja |
2016 |
2015 |
Polsat |
16,09% |
16,71% |
TVN |
12,80% |
13,53% |
TVP1 |
8,11% |
10,14% |
TVP2 |
8,10% |
9,85% |
TV4 |
6,15% |
5,36% |
TV PULS |
5,98% |
6,96% |
Puls 2 |
5,22% |
4,64% |
TVN7 |
4,44% |
4,11% |
TV6 |
4,14% |
3,15% |
TTV |
3,61% |
2,90% |
Polo TV |
2,81% |
2,26% |
Fokus TV |
2,58% |
1,56% |
TVP INFO |
2,47% |
2,56% |
Stopklatka |
2,33% |
1,74% |
ATM Rozrywka |
2,13% |
1,67% |
TVP ABC |
1,92% |
1,67% |
Eska TV |
1,71% |
1,69% |
TVP Rozrywka |
1,63% |
1,56% |
TVP Historia |
1,13% |
1,18% |
TVP3 |
1,09% |
1,29% |
TVP Kultura |
0,87% |
0,67% |
Polsat Sport News |
0,74% |
0,70% |
TVP Polonia |
0,59% |
0,80% |
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.
Dołącz do dyskusji: TVP1 na czele oglądalności w naziemnej telewizji. TVN z największym spadkiem w marcu