TVP1, TVP2, Polsat i TVN ze spadkami w I półroczu, tylko TV Puls na plusie w czołówce
W I półroczu br. wszystkie główne stacje miały niższe udziały niż rok wcześniej, a największy spadek zanotowała stacja TVN. Straciły też naziemne kanały TVN7 i TV4, a zyskała TV Puls. Na czele najpopularniejszych programów znalazły się relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi.
Liderem oglądalności w I półroczu br. była Jedynka, której udział wyniósł 13,19 proc., czyli o 3,51 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugie miejsce z trzeciego awansował Polsat, którego udział - mimo silnej wiosennej oferty programowej - spadł jednak z 12,57 proc. do 11,77 proc.
Na trzeciej pozycji znalazł się - będący rok temu na drugiej lokacie - TVN. Jego udział zmalał najbardziej wśród głównych stacji, bo o 9,97 proc. i wyniósł 11,74 proc. Poza podium pozostała TVP2, notująca spadek o 4,99 proc. do 10,09 proc.
Łącznie udział stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę” w I półroczu br. wyniósł 46,79 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49,90 proc.
Spadki w I półroczu br. zanotowały też dwa z trzech kanałów ogólnorozrywkowych z tzw. drugiej ligi, które nadają w naziemnej telewizji cyfrowej.
Na piątej pozycji znalazł się TVN 7, którego udział zmalał o 4,75 proc. do 3,41 proc. Oczko niżej uplasowała się TV Puls - ta stacja jednak zanotowała wzrost o 5,10 proc. (jedyny w pierwszej dziesiątce rankingu) i jej udział wyniósł 3,09 proc. Z kolei TV4 zajęła miejsce 9. z wynikiem na poziomie 2,58 proc. (spadek aż o 17,31 proc. - największy w top 10 zestawienia).
Na minusie I półrocze br. zakończyły też dwa wiodące kanały newsowe - TVN24 znalazł się na miejscu 7. (2,98 proc. udziału, spadek o 3,25 proc.), a TVP Info na pozycji 8. (2,73 proc., - 11,07 proc.).
4+ |
I półrocze 2013 |
I półrocze 2014 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 |
869405 |
13,67% |
860712 |
13,19% |
Polsat |
799495 |
12,57% |
768114 |
11,77% |
TVN |
829313 |
13,04% |
765831 |
11,74% |
TVP2 |
675410 |
10,62% |
658625 |
10,09% |
TVN7 |
227795 |
3,58% |
222739 |
3,41% |
TV PULS |
186839 |
2,94% |
201641 |
3,09% |
TVN24 |
196025 |
3,08% |
194611 |
2,98% |
TVP INFO |
195199 |
3,07% |
178031 |
2,73% |
TV4 |
198654 |
3,12% |
168165 |
2,58% |
Polsat2 |
112088 |
1,76% |
106043 |
1,63% |
TVP Seriale |
58949 |
0,93% |
92543 |
1,42% |
Puls 2 |
51801 |
0,81% |
91570 |
1,40% |
TTV |
58015 |
0,91% |
84046 |
1,29% |
Polsat News |
63323 |
1,00% |
73744 |
1,13% |
TVP Regionalna |
- |
- |
70786 |
1,08% |
TV6 |
30140 |
0,47% |
60061 |
0,92% |
TVP Rozrywka |
10606 |
0,17% |
55021 |
0,84% |
Polo TV |
39509 |
0,62% |
51190 |
0,78% |
Discovery |
44384 |
0,70% |
49327 |
0,76% |
ATM Rozrywka |
42008 |
0,66% |
45494 |
0,70% |
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 liderem rynku był Polsat, którego udział wyniósł 13,35 proc, czyli mniej o 4,78 proc. niż rok wcześniej.
Pozycję wicelidera zajął TVN z wynikiem na poziomie 12,98 proc. po spadku o 9,74 proc. Dalej uplasowały się: TVP1 (9,92 proc. udziału , spadek o 1,68 proc. ) i TVP2 (8,76 proc., - 5,50 proc.).
Tuż za wielką czwórką znalazła się zyskująca aż 10,44 proc. TV Puls. Udział tej telewizji wyniósł 3,49 proc. Kolejne dwa miejsca zajęły stacje TVN7 i TV4, notujące spadki odpowiednio o 13,01 proc. i 10,14 proc.
16-49 |
I półrocze 2013 |
I półrocze 2014 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Polsat |
359613 |
14,02% |
344818 |
13,35% |
TVN |
368901 |
14,38% |
335263 |
12,98% |
TVP1 |
258854 |
10,09% |
256241 |
9,92% |
TVP2 |
237800 |
9,27% |
226243 |
8,76% |
TV PULS |
81005 |
3,16% |
90095 |
3,49% |
TVN7 |
94558 |
3,69% |
82879 |
3,21% |
TV4 |
75917 |
2,96% |
68608 |
2,66% |
TVN24 |
60499 |
2,36% |
62332 |
2,41% |
Polsat2 |
46626 |
1,82% |
41723 |
1,61% |
TVP Seriale |
28286 |
1,10% |
40560 |
1,57% |
Puls 2 |
19273 |
0,75% |
36940 |
1,43% |
TTV |
21571 |
0,84% |
36149 |
1,40% |
Polo TV |
23094 |
0,90% |
29998 |
1,16% |
Discovery |
28725 |
1,12% |
28992 |
1,12% |
Eska TV |
22671 |
0,88% |
27137 |
1,05% |
TVP INFO |
37387 |
1,46% |
27002 |
1,05% |
TV6 |
13193 |
0,51% |
25857 |
1,00% |
Polsat News |
20159 |
0,79% |
24085 |
0,93% |
TVN Style |
23227 |
0,91% |
22872 |
0,89% |
ATM Rozrywka |
17366 |
0,68% |
20885 |
0,81% |
Najwięcej widzów w I półroczu br. zgromadziły relacje z zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi, pokazywane przez TVP1. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zgromadziła ona przed telewizorem 10,44 mln widzów.
Drugą pozycję zajęła ceremonia kwiatowa podczas igrzysk w Soczi, którą obejrzało 9,5 mln widzów. Oczko niżej znalazło się studio olimpijskie z widownią wynoszącą 8,88 mln osób.
W top 10 najpopularniejszych programów I półrocza 2014 roku znalazło się osiem pozycji z TVP1 i dwie z TVP2. Żadnego z miejsc nie zajęły ani Polsat, ani TVN.
Top 10 programów w I półroczu 2014 |
||||||
Program |
Stacja |
Data |
Start |
AMR |
SHR % |
|
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA |
SKOKI NARCIARSKIE M |
TVP1 |
15-02-2014 |
18:43 |
10444093 |
59,29% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA |
CEREMONIA KWIATOWA |
TVP1 |
09-02-2014 |
20:28 |
9502684 |
50,81% |
STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 |
TVP1 |
09-02-2014 |
19:35 |
8884897 |
48,89% |
|
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA |
SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY |
TVP1 |
17-02-2014 |
18:13 |
8581030 |
51,74% |
M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ |
TVP2 |
01-04-2014 |
20:44 |
7527267 |
44,70% |
|
TELEEXPRESS |
TVP1 |
06-01-2014 |
17:00 |
7334341 |
46,76% |
|
MSZA SWIETA KANONIZACYJNA /TRANSMISJA Z WATYKANU/ |
KANONIZACJA JANA PAWLA II I JANA XXIII |
TVP1 |
27-04-2014 |
09:55 |
6706002 |
45,86% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - CEREMONIA OTWARCIA |
TVP1 |
07-02-2014 |
16:35 |
6702313 |
45,14% |
|
RANCZO /SER.KOM.POL./ |
TVP1 |
13-04-2014 |
20:26 |
6513615 |
36,77% |
|
NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ |
TVP2 |
05-02-2014 |
20:44 |
6153252 |
37,45% |
Dołącz do dyskusji: TVP1, TVP2, Polsat i TVN ze spadkami w I półroczu, tylko TV Puls na plusie w czołówce