„Twój Styl” na czele czytelnictwa miesięczników, „Wysokie Obcasy Extra” liderem dwumiesięczników
W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, a pozostałe lokaty na podium przypadły „Claudii” i „Czterem Kątom”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,54 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,85 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,34 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,75 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,02 proc. respondentów (wzrost o 0,09 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i ogrodniczym.
Miesięczniki |
sierpień 2013 : styczeń 2014 |
sierpień 2012 : styczeń 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
11,54% |
10,85% |
Claudia |
9,34% |
8,59% |
Cztery Kąty |
8,02% |
7,93% |
Poradnik Domowy |
7,16% |
6,95% |
Focus |
7,08% |
7,37% |
Kobieta i Życie |
6,90% |
6,61% |
Murator |
6,83% |
7,07% |
Przyślij Przepis! |
6,56% |
5,78% |
Dobre Rady |
6,49% |
6,10% |
Przepisy Czytelników |
6,34% |
5,52% |
Świat Kobiety |
6,12% |
5,32% |
Mój Piękny Ogród |
6,11% |
5,05% |
Komputer Świat |
5,54% |
5,32% |
National Geographic |
5,35% |
4,86% |
Olivia |
5,27% |
5,37% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,19% |
4,43% |
Avanti |
5,18% |
4,68% |
Świat Wiedzy |
5,02% |
4,26% |
Glamour |
4,66% |
3,71% |
Skarb |
3,89% |
- |
Działkowiec |
3,76% |
3,78% |
Świat Zdrowia |
3,70% |
3,19% |
Pani |
3,47% |
3,71% |
Moje Mieszkanie |
3,22% |
2,48% |
Dom & Wnętrze |
2,98% |
2,51% |
Mamo To Ja |
2,94% |
3,48% |
CD Action |
2,92% |
2,90% |
CKM |
2,83% |
3,02% |
Moje Gotowanie |
2,81% |
2,13% |
Cosmopolitan |
2,74% |
2,61% |
Joy |
2,64% |
2,78% |
Focus Historia |
2,63% |
2,14% |
Elle |
2,56% |
2,21% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,56% |
- |
M jak mieszkanie |
2,51% |
1,73% |
Przepis na Zdrowie |
2,42% |
1,58% |
Auto Motor i Sport |
2,40% |
2,04% |
Uroda |
2,38% |
1,82% |
TopGear |
2,32% |
1,75% |
Auto Świat Poradnik |
2,31% |
1,78% |
PC Format |
2,19% |
2,35% |
Playboy |
2,08% |
2,04% |
Zwierciadło |
2,08% |
2,46% |
Moda na Zdrowie |
2,04% |
2,03% |
Ładny Dom |
2,00% |
1,67% |
Świat Motocykli |
1,95% |
1,72% |
Men's Health |
1,90% |
1,73% |
Zdrowie |
1,87% |
1,72% |
Dobre Wnętrze |
1,83% |
1,78% |
National. Geographic. Traveler |
1,75% |
1,58% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,72% |
1,04% |
PC World |
1,71% |
1,71% |
Kuchnia |
1,69% |
1,50% |
Logo |
1,63% |
1,65% |
Przepis na Ogród |
1,57% |
1,18% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,53% |
1,38% |
Dziecko |
1,49% |
1,72% |
Twoje Dziecko |
1,47% |
1,65% |
Burda |
1,46% |
1,19% |
Forbes |
1,37% |
1,15% |
Cała Ty |
1,16% |
- |
Chip |
1,14% |
1,35% |
InStyle |
1,13% |
1,03% |
Wróżka |
1,10% |
1,30% |
Bravo Girl |
1,08% |
1,13% |
Vita |
1,05% |
0,99% |
Twój Maluszek |
0,94% |
1,16% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,89% |
- |
Shape |
0,89% |
0,67% |
M jak Mama |
0,86% |
1,06% |
Podróże |
0,81% |
0,72% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) |
0,81% |
0,59% |
Weranda |
0,79% |
0,69% |
Harper's Bazaar |
0,70% |
- |
Architektura-Murator |
0,69% |
0,54% |
Voyage |
0,68% |
0,53% |
Sukces |
0,60% |
0,60% |
Twist |
0,58% |
0,81% |
Fun Club |
0,43% |
0,43% |
Żagle |
0,39% |
0,48% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,30 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki |
sierpień 2013 : styczeń 2014 |
sierpień 2012 : styczeń 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Wysokie Obcasy Extra |
3,30% |
- |
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,32% |
2,05% |
Auto Świat 4x4 |
1,87% |
1,35% |
Sól i Pieprz |
0,93% |
0,83% |
Women's Health |
0,73% |
- |
Elle Decoration |
0,54% |
0,54% |
Weranda Country |
0,37% |
0,38% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków i w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku na losowej próbie 21 225 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od sierpnia do grudnia 2013 roku nie były badane dwumiesięczniki: „Cała Ty” i „Uważam Rze inaczej pisane”, a w sierpniu 2013 roku - „PC World”, od sierpnia do września 2013 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a w sierpniu 2013 roku - „Women's Health”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele czytelnictwa miesięczników, „Wysokie Obcasy Extra” liderem dwumiesięczników