SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” najchętniej czytanym magazynem w Polsce

W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2012 roku do grudnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,85 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,50 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,59 proc., która zanotowała spadek o 0,89 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,93 proc. pytanych (spadek o 0,94 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,37 proc., czyli o 1,61 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,78 proc. osób, czyli o 2 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl sierpień 2012 – styczeń 2013 sierpień 2011 – styczeń 2012
Miesięczniki PBC
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 10,85% 12,50%
Claudia 8,59% 9,48%
Cztery Kąty 7,93% 8,87%
Focus 7,37% 8,98%
Murator 7,07% 7,47%
Poradnik Domowy 6,95% 8,00%
Kobieta i Życie 6,61% 7,46%
Dobre Rady 6,10% 6,58%
Przyślij Przepis! 5,78% 3,78%
Przepisy Czytelników 5,52% 5,32%
Olivia 5,37% 7,09%
Świat Kobiety 5,32% 6,31%
Komputer Świat 5,32% -
Mój Piękny Ogród 5,05% 6,06%
National Geographic 4,86% 5,74%
Avanti 4,68% 5,50%
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych 4,43% 4,94%
Świat Wiedzy 4,26% 3,62%
Działkowiec 3,78% 5,06%
Pani 3,71% 4,06%
Glamour 3,71% 4,54%
Mamo To Ja 3,48% 4,27%
Świat Zdrowia 3,19% -
CKM 3,02% 3,24%
CD Action 2,90% 3,38%
Joy 2,78% 3,29%
Cosmopolitan 2,61% 3,27%
Dom & Wnętrze 2,51% 2,96%
Moje Mieszkanie 2,48% 3,23%
Zwierciadło 2,46% 2,61%
PC Format 2,35% 2,99%
Elle 2,21% 2,51%
Focus Historia 2,14% 1,95%
Moje Gotowanie 2,13% 2,84%
Auto Motor i Sport 2,04% 2,40%
Playboy 2,04% 2,39%
Moda na Zdrowie 2,03% 2,12%
Uroda 1,82% 2,33%
Dobre Wnętrze 1,78% 1,83%
Auto Świat Poradnik 1,78% 1,70%
TopGear 1,75% 1,85%
Men's Health 1,73% 1,90%
M jak mieszkanie 1,73% 2,67%
Dziecko 1,72% 1,90%
Zdrowie 1,72% 2,35%
Świat Motocykli 1,72% 1,99%
PC World 1,71% -
Charaktery 1,67% 1,73%
Ładny Dom 1,67% 1,88%
Twoje Dziecko 1,65% 1,93%
Logo 1,65% 1,95%
Przepis na Zdrowie 1,58% -
National. Geographic. Traveler 1,58% 1,61%
Kuchnia 1,50% 2,00%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,38% 1,77%
Chip 1,35% 1,51%
Magazyn Futbol 1,32% 1,65%
Wróżka 1,30% 1,56%
Na ścieżkach życia 1,30% 1,12%
Burda 1,19% 1,49%
Przepis na Ogród 1,18% 1,35%
Twój Maluszek 1,16% 1,69%
Forbes 1,15% 1,38%
Bravo Girl 1,13% 1,57%
Film 1,12% 1,62%
Majster 1,07% 1,11%
M jak Mama 1,06% 1,33%
Gotuj Krok po Kroku 1,04% -
InStyle 1,03% 1,25%
Vita 0,99% 1,35%
21. wiek 0,94% 0,98%
Zbuduj Dom 0,91% 1,04%
Reader's Digest 0,81% 1,08%
Twist 0,81% 1,21%
Podróże 0,72% 0,66%
Weranda 0,69% 0,78%
Shape 0,67% 0,77%
Sukces 0,60% 0,66%
Hot Moda & Shopping 0,59% 0,77%
Architektura-Murator 0,54% 0,49%
Voyage 0,53% 0,80%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno 0,49%  
Żagle 0,48% 0,41%
Fun Club 0,43% 0,62%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,05 proc. pytanych, czyli o 0,69 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl sierpień 2012 – styczeń 2013 sierpień 2011 – styczeń 2012
Dwumiesięczniki PBC
Tytuł Procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,05% 2,74%
Komputer Świat Gry 1,47% 1,73%
Auto Świat 4x4 1,35% 2,07%
Sól i Pieprz 0,83%  
Elle Decoration 0,54% 0,64%
Weranda Country 0,38% 0,29%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) 0,17% 0,20%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS -
Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W styczniu 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „Sens”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”. Liczebność próby dla tych magazynów wyniosła 20 029.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym magazynem w Polsce

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ania
Dlaczego w tym zestawieniu nie ma Wysokich Obcasów Extra?
0 0
odpowiedź
User
555
Do d... taka tabela. to juz procentami respondentow bedziemy si e poslugiwac, zamiast nakladem i sprzedażą?
0 0
odpowiedź
User
kung fu panda
Badanie czytelnictwa, wbrew temu co mówi jego nazwa nie dotyczy czytelnictwa tylko rozpoznawalności marki. Gdyby zamiast procentów padły tu konkretne liczby to szybko by się okazało, że niektóre tytuły mają taką popularność, że każdy egzemplarz musi czytać kilkadziesiąt osób, co jest fizycznie niemożliwe. Rozpoznawalność marki nie jest natomiast miarą tego ile osób czyta magazyn, a ile go zna. W tej liczbie są też osoby aspirujące - co jest bardzo widoczne w wypadku magazynów aspirujących do miana luksusowych.
0 0
odpowiedź