„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem. „Wysokie Obcasy Extra” na czele dwumiesięczników
W II półroczu 2013 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, a pozostałe lokaty na podium przypadły „Claudii” i „Czterem Kątom”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lipca do grudnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,34 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,91 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,29 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,56 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,80 proc. respondentów (spadek o 0,14 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i ogrodniczym.
Miesięczniki |
lipiec 2013 : grudzień 2013 |
lipiec 2012 : grudzień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
11,34% |
10,91% |
Claudia |
9,29% |
8,73% |
Cztery Kąty |
7,80% |
7,94% |
Poradnik Domowy |
7,12% |
6,97% |
Focus |
7,01% |
7,43% |
Murator |
6,58% |
7,06% |
Kobieta i Życie |
6,58% |
6,76% |
Przyślij Przepis! |
6,42% |
5,62% |
Dobre Rady |
6,37% |
5,99% |
Mój Piękny Ogród |
6,05% |
4,98% |
Świat Kobiety |
6,04% |
5,44% |
Przepisy Czytelników |
6,00% |
5,50% |
Komputer Świat |
5,36% |
5,21% |
Olivia |
5,20% |
5,44% |
National Geographic |
5,19% |
4,68% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,07% |
4,43% |
Avanti |
5,06% |
4,57% |
Świat Wiedzy |
4,99% |
4,16% |
Glamour |
4,56% |
3,66% |
Działkowiec |
3,70% |
3,98% |
Świat Zdrowia |
3,51% |
3,13% |
Pani |
3,43% |
3,56% |
Skarb |
3,37% |
- |
Moje Mieszkanie |
3,12% |
2,54% |
Mamo To Ja |
2,83% |
3,65% |
CD Action |
2,81% |
2,90% |
Dom & Wnętrze |
2,80% |
2,50% |
Cosmopolitan |
2,74% |
2,56% |
Moje Gotowanie |
2,73% |
2,54% |
CKM |
2,68% |
2,91% |
Joy |
2,61% |
2,70% |
Auto Motor i Sport |
2,59% |
1,99% |
Focus Historia |
2,49% |
2,17% |
Elle |
2,48% |
2,22% |
M jak mieszkanie |
2,42% |
1,79% |
Przepis na Zdrowie |
2,34% |
1,58% |
Uroda |
2,30% |
1,90% |
TopGear |
2,23% |
1,65% |
PC Format |
2,17% |
2,32% |
Auto Świat Poradnik |
2,12% |
1,79% |
Zwierciadło |
2,08% |
2,38% |
Playboy |
1,97% |
1,96% |
Moda na Zdrowie |
1,94% |
1,97% |
Ładny Dom |
1,94% |
1,57% |
Świat Motocykli |
1,92% |
1,67% |
Dobre Wnętrze |
1,81% |
1,75% |
Zdrowie |
1,73% |
1,69% |
Men's Health |
1,72% |
1,63% |
PC World |
1,69% |
1,71% |
Kuchnia |
1,64% |
1,46% |
National. Geographic. Traveler |
1,59% |
1,50% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,56% |
1,01% |
Logo |
1,47% |
1,83% |
Przepis na Ogród |
1,47% |
1,18% |
Dziecko |
1,45% |
1,66% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,45% |
1,35% |
Twoje Dziecko |
1,43% |
1,65% |
Forbes |
1,31% |
1,14% |
Burda |
1,28% |
1,19% |
Chip |
1,12% |
1,36% |
Wróżka |
1,11% |
1,27% |
InStyle |
1,10% |
1,01% |
Vita |
1,02% |
0,96% |
Bravo Girl |
1,01% |
1,16% |
Twój Maluszek |
0,95% |
1,16% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,90% |
- |
Shape |
0,85% |
0,74% |
M jak Mama |
0,84% |
1,11% |
Podróże |
0,78% |
0,69% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) |
0,74% |
0,57% |
Weranda |
0,73% |
0,72% |
Harper's Bazaar |
0,71% |
- |
Voyage |
0,71% |
0,54% |
Architektura-Murator |
0,60% |
0,52% |
Twist |
0,54% |
0,74% |
Sukces |
0,52% |
0,64% |
Żagle |
0,38% |
0,49% |
Fun Club |
0,38% |
0,38% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W II półroczu 2013 roku ich czytanie zadeklarowało 2,90 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki |
lipiec 2013 : grudzień 2013 |
lipiec 2012 : grudzień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Wysokie Obcasy Extra |
2,90% |
- |
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,36% |
2,08% |
Auto Świat 4x4 |
1,85% |
1,44% |
Sól i Pieprz |
0,86% |
0,79% |
Women's Health |
0,74% |
- |
Elle Decoration |
0,55% |
0,50% |
Weranda Country |
0,36% |
0,38% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2012 roku do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków i w okresie od lipca 2013 roku do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od lipca do sierpnia 2013 roku nie był badany dwumiesięcznik „Women's Health”, a w okresie od lipca do września 2013 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem. „Wysokie Obcasy Extra” na czele dwumiesięczników