Twórca Tablica.pl odchodzi z Grupy Allegro. Będzie rebranding serwisu?
Tomasz Drożdżyński, szef rozwoju serwisów Tablica.pl i Wykop.pl, kończy pracę w Allegro. Według nieoficjalnych informacji firma planuje rebranding Tablica.pl na OLX, globalną markę serwisów ogłoszeniowych Naspersa.
W Grupie Allegro Tomasz Drożdżyński pracował od początku 2011 roku. Wcześniej przez ponad dwa lata kierował założonym przez siebie serwisem ogłoszeniowym Szerlok.pl, który wiosną 2011 roku po przejęciu przez Grupę Allegro został przemianowany na Tablica.pl. Drożdżyński objął wtedy funkcję dyrektora rozwoju wszystkich serwisów ogłoszeniowych firmy. Do tej kategorii zaliczany jest również Wykop.pl, który Grupa Allegro przejęła w listopadzie 2012 roku (więcej na ten temat). Drożdżyński kierował już zresztą Wykopem w latach 2007-2012.
Podaną przez BizTok.pl informację, że Tomasz Drożdżyński z końcem kwietnia odchodzi z Grupy Allegro, potwierdził portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik firmy. Funkcja dyrektora rozwoju serwisów ogłoszeniowych pozostanie na razie nieobsadzona, natomiast dyrektorem generalnym Tablica.pl bez zmian będzie Marcin Urbańczyk, a Wykopu - Michał Białek.
- Już rok temu przekazałem zarządzanie całym segmentem serwisów ogłoszeniowych Dickowi Gorrisowi, świetnemu menadżerowi, który wcześniej pracował w eBayu przy serwisie Marktplaats.nl, a sam zająłem się produktem i pomagałem w strategii. Myślę, że wszystko jest w dobrych rękach, a ja jestem gotowy na zrobienie kolejnego kroku, już poza Grupą Allegro - mówi Drożdżyński portalowi Wirtualnemedia.pl. - Mam olbrzymią ochotę na branżę gier i aplikacji mobilnych i obecnie właśnie tam będę inwestował swój czas i środki. Oprócz tego jestem zaangażowany w bardzo ciekawy projekt tworzenia tarczy chroniącej przed atakami typu DDoS - opisuje.
Według BizTok Grupa Allegro planuje ujednolicić swoje serwisy ogłoszeniowe pod globalną marką OLX należącą do właściciela firmy - koncernu Naspers. Serwisy OLX najbardziej popularne są w Azji i w Ameryce Południowej, a na całym świecie mają łącznie 125 mln użytkowników. Do Polski marka ma wejść, zastępując Tablica.pl.
Grupa Allegro nie dementuje ani nie potwierdza tych doniesień - Nie mamy w zwyczaju publicznego komentowania naszej strategii czy planów biznesowych i jeśli jakieś decyzje w tym zakresie zostaną podjęte, to poinformujemy o nich rynek we właściwym momencie - mówi nam Paweł Klimiuk. - Będąc częścią globalnej grupy, stale rozważamy różne scenariusze działań mających wspierać dynamiczny rozwój wszystkich naszych platform, włącznie z Tablica.pl - zaznacza.
Tablica.pl po kłopotach w 2012 roku, kiedy linki do niej nie były wyświetlane przez Google z powodu rzekomo niedozwolonych metod pozycjonowania serwisu (z czym Grupa Allegro się nie zgadzała - więcej na ten temat), w ub.r. notowała rekordowo wysoką odwiedzalność - ponad 5 mln użytkowników i 700-750 mln odsłon miesięcznie (analizowaliśmy to jesienią - zobacz szczegóły). Według najnowszych wyników Megapanelu PBI/Gemius, w grudniu ub.r. serwis odwiedziło już 6,08 mln internautów, wykonując 965 mln odsłon.
Jesienią ub.r. prowadzona była intensywna kampania reklamowa Tablica.pl pokazująca, jak internauci zmieniają się w piratów i sprzedają przez internet niepotrzebne rzeczy (przeczytaj więcej i obejrzyj to), natomiast rok wcześniej serwis reklamowali bohaterowie znanej dobranocki „Sąsiedzi” (zobacz te spoty).
Dołącz do dyskusji: Twórca Tablica.pl odchodzi z Grupy Allegro. Będzie rebranding serwisu?