SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki zyskały w sieci. „Wprost” wyprzedził „Newsweeka”

Serwisy internetowe tygodników opinii w 2012 roku wyraźnie zyskały na odwiedzalności. Strona „Wprost” wyprzedziła witrynę „Newsweeka”, a serwis „Tygodnika Powszechnego” stronę „Polityki”. Duże wzrosty zanotowały witryny „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. Wprost.pl odwiedziło 887 tys. użytkowników, którzy wykonali w stronie - na komputerach stacjonarnych i urządzeniach przenośnych - 8,45 mln odsłon. To o 150 tys. real users i 1,45 mln odsłon więcej niż zanotował Newsweek.pl, z którego przeciętny użytkownik korzystał jednak 10 sekund dłużej.

Oba tygodniki w swoich serwisach nie tylko udostępniają większość tekstów z wydań papierowych (które są publikowane stopniowo w ciągu tygodnia, dwóch od ukazania na papierze), lecz także zamieszczają dużo newsów (pozyskiwanych m.in. z agencji informacyjnych). Na Wprost.pl z niektórych wydarzeń (np. meczów sportowych) prowadzone są nawet relacje tekstowe na żywo.

Inną strategię przyjęły w internecie „Polityka” i „Tygodnik Powszechny”. W ich serwisach nie ma wielu bieżących informacji, a w całości jest udostępnianych tylko niewiele tekstów z wydań papierowych. Pozostałe są dostępne w ramach płatnego abonamentu („Polityka” wprowadziła go pod nazwą „Polityka Cyfrowa” w kwietniu ub.r. - przeczytaj szczegóły). Do tego dochodzą komentarze i blogi dziennikarzy i publicystów. W styczniu br. Tygodnik.onet.pl miał 468 tys. użytkowników i 4,17 mln odsłon, a Polityka.pl - 366 tys. użytkowników i 4,94 mln odsłon. Na obu stronach internauci przebywali po 12-13 minut, zdecydowanie dłużej niż w przypadku Wprost.pl i Newsweek.pl.

>>> „Gość Niedzielny” i „Polityka” z najwiekszą sprzedażą wśród tygodników opinii w 2012 roku

GazetaPolska.pl zanotowała 158 tys. użytkowników (serwis nie jest objęty audytem site-centric, więc nie ma danych o odsłonach i czasie korzystania), a witryna „Gościa Niedzielnego” - 150 tys. użytkowników i 2,65 mln odsłon.

Z pomiaru Megapanelowego wycofane zostały w styczniu serwisy dwóch tygodników Gremi Media (do niedawna Presspubliki): „Uważam Rze” i „Przekroju”. Na obu w całości publikowane są tylko pojedyncze teksty, a za dostęp do pozostałych trzeba zapłacić. W związku z tym strony notowały niewielką odwiedzalność. UwazamRze.pl w grudniu ub.r. miała 62 tys. real users i 700 tys. odsłon, w listopadzie - 81 tys. real users i 1,1 mln odsłon, a w styczniu ub.r. - 73 tys. real users i 790 tys. odsłon. Przekroj.pl notował w tych miesiącach 365 tys. odsłon, 36 tys. real users i 283 tys. odsłon oraz 152 tys. odsłon.

Serwisy tygodników opinii w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users odsłony czas na RU odsłony mobilne zasięg
wprost.pl 887 196 7 477 348 0:08:42 976 451 4,58%
newsweek.pl 738 778 6 388 080 0:08:52 621 729 3,82%
tygodnik.onet.pl 467 677 4 102 370 0:11:49 65 662 2,42%
polityka.pl 366 206 4 708 643 0:13:20 232 420 1,89%
gazetapolska.pl 158 137 - - - 0,82%
gosc.pl 150 203 2 534 202 0:13:00 111 904 0,78%


W ciągu roku duży wzrost odwiedzalności zanotował Wprost.pl - zyskał 262 tys. real users (wzrost o 42 proc.), liczba odsłon zwiększyła się o 4,66 mln, czyli ponad dwukrotnie, a czas na użytkownika wzrósł o 3,5 minuty. Widać, że serwisowi na dobre wyszedł przeprowadzony w sierpniu ub.r. relaunch (więcej o nim). Jeszcze w maju miał 580 tys. real users i 3,94 mln odsłon (czyli 25 tys. i 1,06 mln mniej od Newsweek.pl), a we wrześniu - już 680 tys. real users i 5,22 mln odsłon (odpowiednio: 53 tys. więcej i 758 tys. mniej od Newsweek.pl), a listopadzie - 777 tys. real users i 7,46 mln odsłon (137 tys. więcej i 75 tys. mniej od Newsweek.pl).

Z kolei Newsweek.pl miał w styczniu br. 89 tys. użytkowników więcej, ale 4,38 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Czas spędzony na stronie przez przeciętnego internautę zwiększył się o 2,5 minuty.

Serwis „Tygodnika Powszechnego” zyskał w skali roku 190 tys. real users (to wzrost o 68 proc.), a liczba odsłon zwiększyła się ponad trzykrotnie - o 2,91 mln. Strona „Gościa Niedzielnego” miała w styczniu br. 69 tys. użytkowników więcej (wzrost o 86 proc.) i trzy razy więcej odsłon niż rok wcześniej, a GazetaPolska.pl - 62 tys. real users więcej.

Niewielki spadek odwiedzalności zanotowała za to Polityka.pl. W styczniu br. serwis miał 26 tys. real users i 50 tys. odsłon mniej niż przed rokiem, minimalnie zmalał też czas korzystania ze strony przez przeciętnego internautę.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku

Ogółem serwisy sześciu czołowych tygodników odwiedziło w styczniu br. 2,77 mln użytkowników, czyli 30 proc. więcej niż w styczniu ub.r. Pięć witryn (bez GazetaPolska.pl) zanotowało w sumie 25,21 mln odsłon (wzrost o 13 proc. w skali roku).

Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis styczeń 2013 styczeń 2012
real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s] real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s]
wprost.pl 887 196 8 453 799 00:08:42 624 842 3 793 856 00:05:13
newsweek.pl 738 778 7 009 809 00:08:52 649 738 11 388 341 00:06:26
tygodnik.onet.pl 467 677 4 168 032 00:11:49 278 403 1 252 889 00:07:46
polityka.pl 366 206 4 941 063 00:13:20 392 169 4 990 764 00:13:37
gazetapolska.pl 158 137 - - 96 046 - -
gosc.pl 150 203 2 646 106 00:13:00 80 776 864 350 00:10:06

Dołącz do dyskusji: Tygodniki zyskały w sieci. „Wprost” wyprzedził „Newsweeka”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A da da
Newsweek to wielkie nic. Tabloid oparty na dziecinnych prowokacjach, artykułach nie na temat i prywatnych interesach prowadzonych przez naczelnego w innych mediach.
0 0
odpowiedź
User
Slawek
Kto uwaza ze Lis zrobil z Newsweeka tabloid/ brukowiec ? Zaglosuj tak/ nie
0 0
odpowiedź
User
hyt
Pisiorki, nie onanizujcie się tak od rana.
0 0
odpowiedź