Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie sprzedaży kioskowej po trzech kwartałach
Większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 281 874 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 7,98 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 138 434 egz., notując spadek o 4 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 8,39 proc. i wyniosła 97 981 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,37 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 7,20 proc. do 19 642 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. zmalał o 19,13 proc. do 1 074 egz.
ZKDP | I-III kwartał | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 285 149 | 285 149 | 281 874 | 3 062 | 309 759 | 309 758 | 306 310 | 3 223 |
Super Express | 140 012 | 139 292 | 138 434 | 858 | 145 894 | 145 174 | 144 200 | 973 |
Gazeta Wyborcza | 161 897 | 143 302 | 97 981 | 43 382 | 177 515 | 158 620 | 106 953 | 49 427 |
Przegląd Sportowy | 29 576 | 29 576 | 28 656 | 554 | 31 560 | 31 560 | 30 594 | 595 |
Gazeta Polska Codziennie | 20 174 | 20 163 | 19 642 | 211 | 18 823 | 18 754 | 18 322 | 167 |
Dziennik Gazeta Prawna | 50 642 | 43 185 | 8 588 | 24 142 | 53 684 | 44 935 | 9 938 | 25 813 |
Rzeczpospolita | 54 873 | 54 753 | 8 380 | 35 310 | 56 712 | 56 152 | 7 923 | 38 561 |
Puls Biznesu | 11 864 | 10 133 | 1 577 | 5 623 | 13 270 | 10 580 | 1 657 | 6 170 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 4 892 | 4 525 | 1 074 | 1 485 | 5 321 | 4 752 | 1 328 | 1 572 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie sprzedaży kioskowej po trzech kwartałach