Tylko „Podróże” zyskały wśród pism podróżniczych, „National Geographic” liderem
W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych utrzymał się „National Geographic”, który zanotował jednak największy spadek. Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w kwietniu 2013 roku wyniosła 44 062 egz. i była o 23,28 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez G+J „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 21,34 proc. i uplasował się na poziomie 25 963 egz.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie sprzedał się on w liczbie 11 629 egz., po spadku 4,24 proc.
Z kolei jedyny wzrost zanotował plasujący się na czwartej pozycji magazyn „Podróże” (Murator). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 2,65 proc. i wyniosła 10 083 egz.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|
2013 |
2012 |
|
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
National Geographic Edycja Polska |
44 062 |
57 432 |
NG Traveler |
25 963 |
33 005 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
11 629 |
12 144 |
Podróże |
10 083 |
9 823 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 26,10 proc.) pochwalić się mogły „Podróże”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił „National Geographic Polska” - było to 14,75 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
kwiecień |
marzec |
|
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
National Geographic Edycja Polska |
44 062 |
51 684 |
NG Traveler |
25 963 |
28 674 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
11 629 |
11 286 |
Podróże |
10 083 |
7 996 |
Dołącz do dyskusji: Tylko „Podróże” zyskały wśród pism podróżniczych, „National Geographic” liderem