Tylko połowa małych i średnich firm w Polsce ma stronę internetową
Tylko co druga polska firma z sektora małych i średnich ma swój serwis internetowy - wynika z badania MillwardBrown SMG/KRC. Prawie 40 proc. przedsiębiorstw prowadzących kampania reklamowe nie uwzględnia w nich sieci.
Tylko 47 proc. małych i średnich firm w Polsce ma swoją stronę internetową, a kolejne 4 proc. dysponuje w sieci co najmniej wizytówką zawierającą podstawowe informacje - pokazuje badanie przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC. W firmowych serwisach internetowych znajdują się przede wszystkim wiadomości o przedsiębiorstwie i dane kontaktowe (97 proc. wskazań) oraz prezentacja oferty (84 proc.). 55 proc. małych i średnich firm prowadzących swoje witryny internetowe zamieszcza na nich formularze kontaktowe, 45 proc. oferuje możliwość składania rezerwacji lub zamówień, a 18 proc. prowadzi sprzedaż w trybie on line.
Z kolei wśród firm niemających swojego serwisu w sieci aż 66 proc. deklaruje, że nie zamierza go stworzyć w ciągu najbliższego roku. 36 proc. przedsiębiorstw uzasadnia, że nie wymaga tego ich działalność, 21 proc. twierdzi, że ma stałych klientów i nie szuka aktywnie nowych, a dla 8 proc. powodem jest brak odpowiednich środków. Trzy czwarte polskich firm małej i średniej wielkości deklaruje, że prowadzi działania reklamowe, najczęściej w formie marketingu szeptanego (93 proc. wskazań), w drukowanych książkach teleadresowych (69 proc.) oraz w internecie (63 proc.). Spośród 37 proc. przedsiębiorstw nieuwzględniających sieci w swoich kampaniach reklamowych 20 proc. wyjaśnia to brakiem takiej potrzeby, 17 proc. - lokalnym zasięgiem działalności, a 15 proc. - kosztami. Ogółem 43 proc. firm uważa, że sama strona internetowa jest już rodzajem reklamy w sieci, 24 proc. wymienia w tej funkcji banery i laouty graficzne, 16 proc. - katalogi firm, a 14 proc. - serwisy branżowe.
Badanie na temat sposobu wykorzystywania internetu przez małe i średnie firmy w Polsce zostało przeprowadzone od 17 lipca do 11 września przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Google Polska. Ankiety telefoniczne metodą CATI objęły reprezentatywną grupę 446 przedsiębiorstw zatrudniających od 1 do 250 osób (nie brano pod uwagę osób samozatrudnionych, wykonujących pracę na rzecz jednego podmiotu).
Dołącz do dyskusji: Tylko połowa małych i średnich firm w Polsce ma stronę internetową