Unia zgadza się na przejęcie DoubleClicka przez Google
Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie przez Google sieci reklamowej DoubleClick. Władze w Brukseli nie przychyliły się do protestów Microsoftu twierdzącego, że ta fuzja spowoduje monopolizację rynku reklam internetowych.
Komisja Europejska po czteromiesięcznym dochodzeniu wyraziła opinię, że kupno Doubleclicka za ponad 3 miliardy dolarów przez Google nie doprowadzi do monopolizacji rynku reklamy internetowej, ponieważ połączone firmy nie będą w stanie "wprowadzić strategii mających na celu marginalizowanie swoich rywali". Władze w Brukseli uznały bowiem, że obie firmy w przeszłości nie ograniczały w żaden sposób swojej działalności, stąd ich połączenie nie zmniejsza rywalizacji na rynku reklam internetowych. "Nawet gdyby DoubleCkick mógł być równorzędnym rywalem Google w on-line marketingu, po ich połączeniu inne firmy najprawdopodobniej i tak zwiększyłyby wysiłki w rywalizacji" - głosi uzasadnienie decyzji.
Tym samym Komisja odrzuciła skargę Microsoftu, który zarzucał, że fuzja Google i DoubleClicka spowoduje przejęcie przez nie 80% rynku reklamy internetowej. W opinii władz Unii Europejskiej połączenie firm pozostawi bowiem na runku on-line marketingu "wiarygodne alternatywy" oferowane przez Microsoft, Yahoo i AOL.
Mimo wszystko przejęcie Doubleclicka przez Google wywołało negatywne komentarze agencji reklamowych. "Google staje się stopniowo dominującym graczem na rynku reklamy internetowej, a następująca teraz fuzja zapewni firmie nieosiągalny przez rywali dostęp do danych osobowych i świetny punkt zaczepienia w sektorze, w którym nie była wcześniej mocno obecna" - ocenił Wayne Arnold, szef Institute of Practitioners in Advertising.
Wcześniej, bo w grudniu ubiegłego roku, przejęcie DoubleClicka przez Gogle zostało zaaprobowane przez Federalną Komisję Handlu regulującą konkurencję gospodarczą w USA.
Dołącz do dyskusji: Unia zgadza się na przejęcie DoubleClicka przez Google