Unilever ogranicza plastik
Unilever Sustainable Living Plan to strategia zrównoważonego działania, którą globalny koncern od ośmiu lat wdraża na całym świecie.
W ramach Unilever Sustainable Living Plan realizowane są działania oparte na wykorzystywaniu nowych technologii, tworzeniu lepszych modeli biznesowych. W plan wpisuje się też transformacja sposobu myślenia o ochronie środowiska.
- Wspólne tworzenie modelu zrównoważonego życia („Making Sustainable Living Commonplace”) pozostaje naszym celem jako firmy - podkreśla CEO Unilever Alan Jope. - Coraz więcej naszych marek swoimi działania wywiera pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo. Takie działania są zgodne z oczekiwaniami naszych pracowników i klientów - dodaje.
Unilever ogranicza plastik
Firma wdrożyła nowe podejście do opakowań. Zakłada trzy warianty: stosowanie mniejszej ilości plastiku, używanie tworzyw opartych o recykling lub całkowitą rezygnację z plastiku w niektórych obszarach.
Ponadto, Unilever zobowiązał się do przejścia na model biznesowy oparty na gospodarce o obiegu zamkniętym. W Indonezji prowadzone są badania nad technologią wielowarstwowych tworzyw. Celem eksperymentu jest umożliwienie wielokrotnego użycia plastikowych saszetek poprzez ułatwienie procesu ich recyklingu.
Mniej tworzyw sztucznych, firma stawia na recykling
Unilever wdraża proekologiczne rozwiązania biznesowe. W styczniu 2019 roku Unilever ogłosił partnerstwo z Loop. Ich działania opierają się na nowej technologii zakupów, która przeciwdziała marnowaniu się towarów. Produkty są wysyłane bezpośrednio do konsumentów, a następnie puste opakowania są zwracane i uzupełniane. Niektóre marki Unilevera opracowały nowe formaty produktów, jak na przykład dezodoranty w sztyfcie do wielokrotnego napełniania i tabletki do zębów zamiast pasty w tubce.
Kilka dni temu Unilever podpisał deklarację powołania Polskiego Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Sygnatariuszami dokumentu są liderzy rynku wprowadzający produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych, firmy związane z łańcuchem wartości opakowań, a także organizacje branżowe i pozarządowe. Celem Paktu jest wypracowanie sposobów na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w polskiej gospodarce. Współpraca będzie opierała się na promocji dobrych praktyk i zachęcaniu innych firm do działania w tym zakresie.
Zakaz sprzedaży jednorazowych produktów
Do 2021 r. zakazem sprzedaży w UE zostaną objęte następujące produkty jednorazowego użytku wykonane z tworzywa sztucznego: sztućce (widelce, noże, łyżki i pałeczki), talerzyki i inne naczynia, słomki do napojów, patyczki do uszu, rączki do balonów, a także tworzywa sztuczne ulegające oksydegradacji i pojemniki do żywności oraz styropianowe kubeczki.
Państwa członkowskie będą miały czas do 2029 r. na osiągniecie poziomu 90 proc. recyklingu plastikowych butelek. Nowe butelki będą też musiały być wytwarzane przynajmniej w 25 proc. z materiału pochodzącego z recyklingu przed 2025 r. Do 2030 r. odsetek ten powinien sięgnąć 30 proc.
Dołącz do dyskusji: Unilever ogranicza plastik