SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC straciło 30 tys. klientów. Najszybciej rośnie telefon

Sieć kablowa UPC Polska na koniec III kwartału br. miała o 30 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Największą dynamikę wzrostu w ciągu ostatnich 12 miesięcy zanotowała telefonia stacjonarna, a najpopularniejszą usługą był dostęp do internetu.

Łączna liczba klientów UPC Polska na dzień 30 września br. wyniosła 1 463 800. Było to o 30,1 tys. (2,01 proc.) mniej abonentów niż 30 września 2011 roku, tuż po połączeniu baz abonenckich UPC i Aster (więcej na ten temat).

Najpopularniejszą usługą operatora pozostaje dostęp do internetu. Na koniec III kwartału br. korzystało z niego 820 100 klientów, czyli o 69 900 więcej niż rok wcześniej (wzrost o 9,32 proc.). Obecnie 85 proc. użytkowników internetu UPC korzysta już z prędkości przesyłania danych 25 Mb/s lub wyższej.

>>>Koniec oferty Aster w połowie 2013 roku

Na drugim miejscu plasuje się telewizja cyfrowa z liczbą 715 400 abonentów, co oznacza wzrost o 130 800 klientów (22,37 proc.). Zwiększenie bazy abonentów telewizji cyfrowej skutkuje malejącą liczbą klientów telewizji analogowej, która w ciągu roku spadła z 774 800 do 592 700.

Relatywnie najbardziej, bo o 28,41 proc., w ostatnim roku wzrosła liczba użytkowników usługi telefonii stacjonarnej. Na koniec września br. korzystało z niej 431 600 abonentów, podczas gdy 30 września 2011 roku było ich o 95 500 mniej.

W ciągu ostatniego roku zwiększyła się też łączna liczba usług świadczonych przez sieć - o 114 300 do poziomu 2 560 000. Na koniec III kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystała już ponad połowa abonentów UPC Polska.

Dołącz do dyskusji: UPC straciło 30 tys. klientów. Najszybciej rośnie telefon

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kontra
Spada liczba klientow? Starzy abonenci Aster, ktorzy chcac nie chcac stali sie odbiorcami uslug UPC traktowani sa jako klienci drugiej kategorii. W momencie konczenia sie starej umowy z Aster chcac przedluzyc (a raczej bedac zmuszonym do przedluzenia) nalezy zamowic nowy dekoder (w ramach umowy bez dodatkowych kosztow). I tu zaczynaja sie schody... Monter przychodzi, okazuje sie, ze nowy dekoder nie pasuje do instalacji Astera i co ciekawe nie mozna tego poprawic! Pare dni pozniej odciety dostep do telewizji, internetu, telefonow. Na pytanie co sie dzieje, Pani w Biurze Obslugi udziela informacji, ze ktos dzwonil i poprosil o odlaczenie... Nie jest to przypadek odosobniony, znam takze inne opowiesci tego typu. Nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii dziejow, ale wydaje mi sie, ze UPC prowadzi jakas akcje, ale do czego zmierzaja?
0 0
odpowiedź
User
Marcin
szkoda, tylko że u mnie nie ma UPC bo bez zastanowienia wziął bym internet i telewizje cyfrową
0 0
odpowiedź
User
Kalkulator
Jedyna firma, ktora pakiety sprzedaje drozej niz indywidualna oferte. Internet 33 PLN, telewizja 74, a w pakiecie 115.
0 0
odpowiedź