Utrzymana kara dla PTK Centertel
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za zasadne ukaranie PTKCentertel za brak realizacji połączeń do numerów niegeograficznychusług audioteksowych i sieci inteligentnych świadczonych w sieciTelefonii Dialog.
W dniu 20 kwietnia 2009 r. przed Sądem Ochrony Konkurencji iKonsumentów odbyła się rozprawa z odwołania Polskiej TelefoniiKomórkowej Centertel Sp. z o.o. od decyzji Prezesa UrzęduKomunikacji Elektronicznej nakładającej na Spółkę karę 500.000złotych w związku z niewypełnieniem warunków zapewnienia TelefoniiDialog S.A. dostępu telekomunikacyjnego, określonych w umowie owspółpracy w zakresie połączeń sieci i zasad rozliczeń, zawartej 27listopada 2006 r. pomiędzy PTK Centertel a Telefonią Dialog.Naruszenie polegało na braku realizacji połączeń do numerówniegeograficznych usług audiotekstowych i sieci inteligentnejświadczonych w sieci Telefonii Dialog S.A., tj. do numerów 0-400,0-800, 0-801, 0-804.
Sąd oddalił odwołanie PTK Centertel. W ustnych motywach wyrokuSąd stwierdził, iż podnoszone przez Spółkę zarzuty byłybezzasadne.
Bezspornym w ocenie Sądu jest, iż w okresie od 1.03.2007 r. do26.02.2008 r. PTK Centertel nie realizowała na rzecz TelefoniiDialog połączeń, do których była zobowiązana. Zdaniem Sądu z art.209 ust 1 pkt 6 Prawa telekomunikacyjnego wynika bezpośrednio, iż wprzypadku nie wypełniania warunków zapewnienia dostęputelekomunikacyjnego określonych w umowie Prezes UKE jestzobowiązany ukarać przedsiębiorcę telekomunikacyjnego karąpieniężną. Podnoszony przez PTK Centertel argument, że ustalone wumowie stawki były efektem błędu jest zdaniem Sądu bez znaczenia wniniejszej sprawie.
Sąd wskazał również, iż nałożona kara nie była wygórowana wstosunku do skali naruszenia oraz faktu, że PTK Centertel niepodjęła żadnych kroków mających na celu ograniczenie skutkówswojego działania dla Telefonii Dialog.
Wyrok nie jest prawomocny.
Dołącz do dyskusji: Utrzymana kara dla PTK Centertel