SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szwedzi przygotowali kampanię przeciwko uprzedzeniom i dezinformacji

W ramach szwedzkiej kampanii "Visible Thoughts" przeprowadzono nietypowy eksperyment społeczny. Jego celem jest pokazanie, że warto wyzbyć się swoich uprzedzeń i poznawać ludzi, zanim się ich oceni.

Firma Stampen Media przeprowadziła w szwedzkim Göteborgu eksperyment społeczny. W szklanej witrynie na wzór sklepowej, siadali ludzie o różnym pochodzeniu i wyglądzie. Przechodnie oraz śledzący wydarzenie internauci mogli ich oceniać tylko na podstawie zewnętrznej aparycji. Komentarze z ocenami wyświetlały się w czasie rzeczywistym obok  witryny - widzieli je uczestnicy eksperymentu i publika.

Później uczestnicy eksperymentu z witryny zostali poproszeni o komentarz do ocen, jakie wystawiali im oby ludzie. - Ludzie myślą, że jestem słabo wykształcony, niebezpieczny, że jestem przestępcą. Spotykam się z tym codziennie - gorzko stwierdził jeden z mężczyzn pochodzenia arabskiego. - Ludzie widzą tylko co, co na zewnątrz. Poznajmy, co kryje się w środku. Tylko to ma znaczenie - puentował inny uczestnik.

Kampania miała zainicjować rozmowy na temat uprzedzeń, z których potem bierze się dezinformacja - media często bazują bowiem na społecznych lękach przed konkretnymi grupami społecznymi. Zdaniem autorów kampanii ze Stampen Media, z uprzedzeniami można walczyć, wspierając bezstronne, rzetelne dziennikarstwo. Dzięki temu szerokie masy obywateli mogą choćby spróbować zmienić swoje postrzeganie świata.

Dołącz do dyskusji: Szwedzi przygotowali kampanię przeciwko uprzedzeniom i dezinformacji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Egon
niech się przejdą po Malmoe w ramach eksperymentu, najlepiej wieczorową porą - nie ma to jak behawioralne klimaty
odpowiedź