ID.4 - nowy, elektryczny SUV Volkswagena (wideo)
Volkswagen zaprezentował pierwsze informacje na temat nowego elektrycznego SUV-a - ID.4. Właśnie pod tą nazwą do produkcji seryjnej trafi model studyjny ID.Crozz.
Pierwsze informacje na temat nowego elektrycznego SUV-a Volkswagen przedstawił w czasie prezentacji marki, przeprowadzonej za pośrednictwem streamingu w internecie (w związku z odwołaniem Salonu Samochodowego w Genewie). ID.4 zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku.
Nowy, elektryczny SUV, idąc śladami ID.3, jest drugim modelem opartym na nowej modułowej platformie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB).
Zasięg do 500 km
- ID.4, podobnie jak ID.3, jest autem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. ID.4 będziemy produkować i sprzedawać w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych - powiedział Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny marki Volkswagen.
Bezemisyjny SUV odznacza się aerodynamiczną sylwetką, która przyczynia się do zmniejszenia współczynnika oporu powietrza i zwiększa zasięg ID.4 do nawet 500 km.
Początkowo ID.4 będzie oferowany z napędem na tylne koła. Wersja z elektrycznym napędem na cztery koła zadebiutuje w późniejszym terminie. Wysokonapięciowy akumulator jest umieszczony nisko i na środku podwozia, dzięki czemu środek ciężkości auta wypada nisko, co jest optymalne ze względu na dynamikę jazdy oraz na równomierny rozkład masy pomiędzy osie.
Cyfrowy kokpit sterowany dotykowo i głosem
Dzięki kompaktowym rozmiarom elektrycznego napędu, podobnie jak wszystkie inne modele skonstruowane na platformie MEB, ID.4 oferuje przestronne wnętrze. W pełni cyfrowy kokpit ma przejrzystą strukturę. Samochód obsługuje się głównie za pomocą dotykowych paneli i sterowania głosem.
Nie tylko ID.4 wśród nowości Volkswagena
Podczas transmisji w internecie Volkswagen skoncentrował się nie tylko na modelach z rodziny ID., ale również na nowych samochodach z napędem hybrydowym. Należy do nich nowy Touareg R, zasilany przez hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, który składa się z elektrycznego silnika o mocy 100 kW (136 KM) oraz turbodoładowanego benzynowego V6 (TSI) o mocy 250 kW (340 KM). Moc systemowa zespołu napędowego wynosi 340 kW (462 KM). Touareg R do prędkości 140 km/h może poruszać się w elektrycznym trybie E-Mode.
Na hybrydowy napęd typu plug-in Golfa GTE składają się elektryczny silnik o mocy 85 kW (115 KM) i czterocylindrowa turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa TSI o mocy 110 kW (150 KM). Jako zespół napędowy silnik elektryczny i jednostka napędowa TSI rozwijają moc systemową 180 kW (245 KM). Prędkość maksymalna nowego Golfa GTE w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 130 km/h.
Kolejnymi nowościami Volkswagena są nowy Golf GTD, który – dzięki technologii podwójnego wtrysku czynnika AdBlue – emituje mniej tlenków azotu w porównaniu z poprzednikiem oraz ósmej generacji GTI. Najnowszy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 180 kW (245 KM), wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 370 Nm. Czterocylindrowa jednostka napędowa seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. 7-biegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami (DSG) jest dostępna do nowego Golfa GTI jako opcja.
Dołącz do dyskusji: ID.4 - nowy, elektryczny SUV Volkswagena (wideo)