Volkswagen zmienia logo
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie we wrześniu Volkswagen zaprezentuje nową identyfikację wizualną marki i nowe logo. - Kompleksowa zmiana wizerunku jest logiczną konsekwencją strategicznych zmian, które zachodzą w marce - mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen. Firma rezygnuje z pokazywania w reklamach idealnego świata.
We wrześniu na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie marka Volkswagen będzie świętować dwie światowe premiery. Pod hasłem „Nowy Volkswagen” po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki oraz nowy elektryczny model – ID.3. Po Garbusie i Golfie elektryczny ID.3 ma zapoczątkować nową erę w historii Volkswagena – erę samochodów elektrycznych i w pełni połączonych ze światem zewnętrznym oraz neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Strategiczna transformacja marki w kierunku samochodów elektrycznych i zrównoważonych pod względem emisji dwutlenku węgla została zapoczątkowana prawie 4 lata temu.
- IAA we Frankfurcie będzie kluczowym momentem dla przeobrażeń w marce Volkswagen. Wyniki naszej pracy staną się widoczne dzięki ID.3 i nowej identyfikacji wizualnej - mówi Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen Samochody Osobowe.
- Volkswagen podjął i wdrożył bardzo odważne decyzje w prawie wszystkich obszarach swojej działalności. Kompleksowa zmiana wizerunku jest logiczną konsekwencją strategicznych zmian, które zachodzą w naszej marce - dodaje Jürgen Stackmann, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen.
Klaus Bischoff, który odegrał kluczową rolę w tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej, mówi, że nowa identyfikacja wizualna marki odzwierciedla mobilność, która stanowi naturalną część życia ludzi. - Volkswagen zawsze był jej kluczowym elementem. W nowej erze mobilności nasze motto brzmi cyfrowy przede wszystkim, bez żadnego ALE – podkreśla.
W przeciwieństwie do typowej praktyki w tej dziedzinie, nowa identyfikacja wizualna nie została opracowana przez agencje zewnętrzne, ale przez zespół, którzy stworzyli styliści i marketingowcy Volkswagena.
Idealny świat w reklamach VW to już przeszłość
Przekaz wizualny marki bardzo będzie różnił się od tego, jaki do tej pory stosował Volkswagen. - W przyszłości w reklamach nie będziemy pokazywać idealnego świata. Będziemy bliżej ludzi i bardziej żywiołowi. W większym stopniu będziemy przyjmować perspektywę naszych klientów i opowiadać autentyczne historie. Mniej będziemy koncentrować się na samochodzie, a bardziej na życiu i doświadczeniach ludzi, które są związane z mobilnością - zapowiada Jochen Sengpiehl, dyrektor ds. marketingu marki Volkswagen.
Symbolem nowej identyfikacji wizualnej marek Volkswagen i Volkswagen Samochody Użytkowe będzie nowe logo – nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Zredukowano je do niezbędnych elementów. Nowe logo jest płaskie i dwuwymiarowe. Ma to umożliwić bardziej elastyczne korzystanie z niego i będzie łatwo rozpoznawalne w mediach cyfrowych. Dotyczy to również nowych dokumentów marki, w których pojawią się nowe piktogramy, typografia i kolory.
Zmiany w kilku etapach
Zmiana logo zostanie przeprowadzona w kilku etapach i będzie zoptymalizowana pod względem kosztów. Początkowo zmiany zostaną wdrożone u dealerów w Europie, a następnie – w październiku – w Chinach. Dalej, od początku 2020 roku, zmiany będą przeprowadzane w Ameryce Północnej i Południowej, a także w pozostałej części świata. W sumie obejmą 171 rynków. W ponad 10 tys. placówek dealerów i partnerów serwisowych na świecie zastąpionych zostanie około 70 tys.logotypów. Zmiana identyfikacji wizualnej marki Volkswagen będzie jedną z największych operacji tego typu w branży na świecie.
Nowa identyfikacja wizualna marki wynika ze strategii „Transform 2025+” przyjętej przez Volkswagena jesienią 2015 r. Marka przygotowuje się teraz do wdrożenia drugiego etapu tej strategii, który obejmuje elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń.
Dołącz do dyskusji: Volkswagen zmienia logo
Coraz gorzej z Wami, Wirtualne Media, szkoda
No jak to zero, przecież nowe jest czarne :-)