SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Volkswagen zmienia logo

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie we wrześniu Volkswagen zaprezentuje nową identyfikację wizualną marki i nowe logo. - Kompleksowa zmiana wizerunku jest logiczną konsekwencją strategicznych zmian, które zachodzą w marce - mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen. Firma rezygnuje z pokazywania w reklamach idealnego świata.

Po lewej obecne logo Volkswagena, po prawej wizualizacja zapowiadająca nowy logotypPo lewej obecne logo Volkswagena, po prawej wizualizacja zapowiadająca nowy logotyp

We wrześniu na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie marka Volkswagen będzie świętować dwie światowe premiery. Pod hasłem „Nowy Volkswagen” po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki oraz nowy elektryczny model – ID.3. Po Garbusie i Golfie elektryczny ID.3 ma zapoczątkować nową erę w historii Volkswagena – erę samochodów elektrycznych i w pełni połączonych ze światem zewnętrznym oraz neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Strategiczna transformacja marki w kierunku samochodów elektrycznych i zrównoważonych pod względem emisji dwutlenku węgla została zapoczątkowana prawie 4 lata temu.

- IAA we Frankfurcie będzie kluczowym momentem dla przeobrażeń w marce Volkswagen. Wyniki naszej pracy staną się widoczne dzięki ID.3 i nowej identyfikacji wizualnej - mówi Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen Samochody Osobowe.

- Volkswagen podjął i wdrożył bardzo odważne decyzje w prawie wszystkich obszarach swojej działalności. Kompleksowa zmiana wizerunku jest logiczną konsekwencją strategicznych zmian, które zachodzą w naszej marce - dodaje Jürgen Stackmann, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen.

Klaus Bischoff, który odegrał kluczową rolę w tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej, mówi, że nowa identyfikacja wizualna marki odzwierciedla mobilność, która stanowi naturalną część życia ludzi. - Volkswagen zawsze był jej kluczowym elementem. W nowej erze mobilności nasze motto brzmi cyfrowy przede wszystkim, bez żadnego ALE – podkreśla.  

W przeciwieństwie do typowej praktyki w tej dziedzinie, nowa identyfikacja wizualna nie została opracowana przez agencje zewnętrzne, ale przez zespół, którzy stworzyli styliści i marketingowcy Volkswagena.

Idealny świat w reklamach VW to już przeszłość

Przekaz wizualny marki bardzo będzie różnił się od tego, jaki do tej pory stosował Volkswagen. - W przyszłości w reklamach nie będziemy pokazywać idealnego świata. Będziemy bliżej ludzi i bardziej żywiołowi. W większym stopniu będziemy przyjmować perspektywę naszych klientów i opowiadać autentyczne historie. Mniej będziemy koncentrować się na samochodzie, a bardziej na życiu i doświadczeniach ludzi, które są związane z mobilnością - zapowiada Jochen Sengpiehl, dyrektor ds. marketingu marki Volkswagen.

Symbolem nowej identyfikacji wizualnej marek Volkswagen i Volkswagen Samochody Użytkowe będzie nowe logo – nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Zredukowano je do niezbędnych elementów. Nowe logo jest płaskie i dwuwymiarowe. Ma to umożliwić bardziej elastyczne korzystanie z niego i będzie łatwo rozpoznawalne w mediach cyfrowych. Dotyczy to również nowych dokumentów marki, w których pojawią się nowe piktogramy, typografia i kolory.

Zmiany w kilku etapach

Zmiana logo zostanie przeprowadzona w kilku etapach i będzie zoptymalizowana pod względem kosztów. Początkowo zmiany zostaną wdrożone u dealerów w Europie, a następnie – w październiku – w Chinach. Dalej, od początku 2020 roku, zmiany będą przeprowadzane w Ameryce Północnej i Południowej, a także w pozostałej części świata. W sumie obejmą 171 rynków. W ponad 10 tys. placówek dealerów i partnerów serwisowych na świecie zastąpionych zostanie około 70 tys.logotypów. Zmiana identyfikacji wizualnej marki Volkswagen będzie jedną z największych operacji tego typu w branży na świecie.

Nowa identyfikacja wizualna marki wynika ze strategii „Transform 2025+” przyjętej przez Volkswagena jesienią 2015 r. Marka przygotowuje się teraz do wdrożenia drugiego etapu tej strategii, który obejmuje elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń.


         

Dołącz do dyskusji: Volkswagen zmienia logo

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aleks
Volkswagen wraca do korzeni tzn nowe logo upodabnia się do tego z czasów III Rzeszy
odpowiedź
User
Indygo
Przecież to tekst reklamowy, nie dajecie ani słowa o przyczynach takich zmian? ZERO o aferze z fałszowaniem pomiarów emisji spalin przez VW?!
Coraz gorzej z Wami, Wirtualne Media, szkoda
odpowiedź
User
toyota
"ZERO o aferze z fałszowaniem pomiarów emisji spalin przez VW?!

No jak to zero, przecież nowe jest czarne :-)
odpowiedź