W styczniu reklamy w TVP tańsze o 15 proc.
W styczniowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej spoty są średnio o 15 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamę po głównym wydaniu „Wiadomości”.
W styczniowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej najdroższy 30-sekundowy spot jest po głównym wydaniu „Wiadomości” TVP 1 w niedzielę - trzeba za niego zapłacić 51 tys. zł. Emisja półminutowej reklamy o tej porze w inne dni tygodnia kosztuje od 41,9 do 48 tys. zł. Rok wcześniej taki spot w tym paśmie kosztował od 44 do 62 tys. zł.
Z kolei za 30 sekundową reklamę po serwisie sportowym a przed prognozą pogody trzeba zapłacić maksymalnie 44,9 tys. zł (emisja w niedzielę), a minimalnie 32,1 tys. zł (emisja w piątek). W cenniku ze stycznia br. taki spot kosztował od 40 do 63 tys. zł.
W nowej ofercie TVP znacznie tańsze niż rok temu są bloki reklamowe przy „M jak miłość”. Za półminutowy spot przed premierowym odcinkiem serialu trzeba zapłacić 48,5 tys. zł (emisja we wtorek) lub 43 tys. zł (emisja w poniedziałek), a po jego zakończeniu – odpowiednio 38,8 lub 36,3 tys. zł. Tymczasem rok wcześniej taka reklama przy „M jak miłość” kosztowała od 68 do 80 tys. zł. Natomiast 30-sekundowe spoty po nowych odcinkach „Barw szczęścia” kosztują od 35,5 do 37,4 tys. zł, podczas gdy w styczniu br. ich ceny wynosiły od 59 do 67,5 tys. zł.
Wśród programów rozrywkowych najdroższa dla reklamodawców jest „Jaka to melodia?” - za półminutowy spot po jej niedzielnym odcinku trzeba zapłacić 34,4 tys. zł. Rok temu cena takiej reklamy wynosiła maksymalnie 44 tys. zł.
Jeśli chodzi o programy publicystyczne, to najwięcej za 30-sekundową reklamę trzeba zapłacić przed „Magazynem Ekspresu Reporterów” - 27,6 tys. zł, czyli o 3,4 tys. mniej niż w styczniu br. Natomiast taki spot przed „Tomaszem Lisem na żywo” kosztuje 22 tys. zł, czyli 11 tys. zł mniej niż rok temu.
W TVP Info najdroższy jest blok reklamowy emitowany ok. 21:30. Wykupienie w nim 30-sekundowego spotu kosztuje 2,3 tys. zł.
Ogółem stawki w cenniku reklamowym Telewizji Polskiej na styczeń 2011 są średnio o 15 proc. niższe niż w ofercie sprzed roku. Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż 14 grudnia. Od piątku 17 grudnia reklamodawcy i domy mediowe mogą rezerwować pakiety ratingowe i kzp.
Dołącz do dyskusji: W styczniu reklamy w TVP tańsze o 15 proc.