„Wiadomości” i TVP Info wg połowy Polaków nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, najlepiej oceniane „Wydarzenia”
Połowa Polaków ocenia, że „Wiadomości” i TVP Info nierzetelnie informują o kampanii przed wyborami prezydenckimi, a przeciwnego zdania jest mniej więcej jedna piąta ankietowanych. Najlepiej oceniane pod tym względem są „Wydarzenia” Polsatu, które wyprzedzają Polsat News, „Fakty” TVN i TVN24.
W sondażu przeprowadzonym przez IBRIS na zlecenie Onetu 51 proc. Polaków oceniło, że „Wiadomości” TVP nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, a przeciwną opinię wyraziło 17,6 proc. W przypadku TVP Info negatywne zdanie o rzetelności w czasie kampanii ma 49,7 proc. respondentów, a pozytywne - 21 proc.
Znacznie lepiej pod tym względem zostały ocenione programy i kanały informacyjne Polsatu i TVN. „Wydarzenia” za rzetelnie informujące o kampanii uznaje 41,2 proc. ankietowanych, a Polsat News - 36,9 proc., natomiast przeciwnego zdania jest odpowiednio 8,7 proc. i 7,8 proc.
Pozytywne zdanie o rzetelności „Faktów” w czasie kampanii ma 35,1 proc. ankietowanych, a negatywne - 16,8 proc. W przypadku TVN24 jest to odpowiednio 35,8 proc. i 16,1 proc.
Którym programom i stacjom ufają zwolennicy Dudy, Trzaskowskiego, Hołowni, Kosiniaka-Kamysza i Biedronia?
Zwolennicy Andrzeja Duda w zakresie relacji z kampanii wyborczej najmocniej ufają TVP Info (tego zdania jest 45 proc. z nich), a nieco mniej „Wiadomościom” (35 proc.) i „Wydarzeniom” (34 proc.), a zdecydowanie najmniej - „Faktom” (13 proc.) i TVN24 (9 proc.).
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @AndrzejDuda
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
TVP Info - 43%
Wiadomości TVP - 35%
Wydarzenia Polsatu - 34%
Polsat News - 25%
Fakty TVN - 13%
TVN24 - 9%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/L3ORmoQL3W
Wśród osób deklarujących poparcie dla Rafała Trzaskowskiego 81 proc. jako wiarygodne ocenia TVN24, a 73 proc. „Fakty”, natomiast jedynie 4 proc. ma takie zdanie o TVP Info, a zero - o „Wiadomościach”.
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @trzaskowski_
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
TVN24 - 81%
Fakty TVN - 73%
Wydarzenia Polsatu - 50%
Polsat News - 45%
TVP Info - 4%
Wiadomości TVP - 0%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/sOcCJLU0tH
Potencjalni wyborcy Władysława Kosiniaka-Kamysza najwięcej zaufanie mają do „Wydarzeń” (70 proc.) i Polsat News (57 proc.), a najmniejsze do TVP Info (4 proc.) i „Wiadomości” (0 proc.).
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @KosiniakKamysz
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
Wydarzenia Polsatu - 70%
Polsat News - 57%
Fakty TVN - 22%
TVN24 - 11%
TVP Info - 4%
Wiadomości TVP - 0%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/r8bSWAmq0d
Podobnie jest w przypadku zwolenników Szymona Hołowni - najbardziej ufają Polsatowi News (78 proc.) i „Wydarzeniom” (57 proc.), a najmniej TVP Info i „Wiadomościom” (po 7 proc.).
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @szymon_holownia
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
Polsat News - 78%
Wydarzenia Polsatu - 57%
TVN24 - 24%
Fakty TVN - 20%
TVP Info - 7%
Wiadomości TVP - 7%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/L0XejZWhjv
Natomiast osoby popierające Roberta Biedronia za najbardziej wiarygodne uważają „Fakty” i TVN24 (po 79 proc.), natomiast żaden respondent nie ocenił tak TVP Info i „Wiadomości”.
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @RobertBiedron
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
Fakty TVN - 79%
TVN24 - 79%
Wydarzenia Polsatu - 49%
Polsat News - 43%
TVP Info - 0%
Wiadomości TVP - 0%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/EuyvvXQSv9
Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. główne wydanie „Faktów” oglądało średnio 2,96 mln widzów (6,4 proc. więcej niż rok wcześnie), „Wiadomości” - 2,92 mln (25,7 proc. w górę), a „Wydarzeń” - 1,75 mln (6,4 proc. w dół).
W trakcie kampanii wyborczej Telewizja Polska zorganizowała dwie debaty z udziałem wszystkich kandydatów. Pierwsza odbyła się 6 maja, ponieważ pierwsza tura pierwotnie była planowana na 10 maja. Debatę oglądało 4,63 mln osób. Natomiast druga debata, w zeszłą środę, zgromadziła 5,44 mln widzów, z czego 3,64 mln w TVP1, a 1,69 mln w TVP Info.
W czwartek wieczorem Polsat zwrócił się do Telewizji Polskiej i TVN z propozycją zorganizowania wspólnej debaty przed pierwszą turą wyborów.
Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” i TVP Info wg połowy Polaków nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, najlepiej oceniane „Wydarzenia”