Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Wysoka pozycja Wirtualnemedia.pl
Liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" za październik 2021 została Wirtualna Polska , na której informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy - podaje Instytut Monitorowania Mediów. Miejsce czwarte w zestawieniu najczęściej cytowanych serwisów internetowych zajmują Wirtualnemedia.pl.
Miejsce pierwsze w rankingu wszystkich mediów zajął portal Wirtualna Polska z wynikiem prawie 4 tys. wzmianek w innych mediach. Na redakcję często się powoływano między innymi za sprawą rozmowy z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, w której minister zapowiadał wprowadzenie trzeciej dawki szczepionki przeciw COVID-19.
Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Wśród najczęściej cytowanych materiałów stacji znajduje się wywiad Krzysztofa Ziemca z prezesem partii PiS Jarosławem Kaczyńskim.
Podium zamyka Onet, którego materiały były wspominane w innych tytułach 2,8 tys. razy. Znaczący wzrost odwołań do portalu nastąpił między innymi w okresie publikacji nietypowego sondażu partyjnego przedstawiającego tzw. sufity, czyli maksymalne poparcie danych partii.
W głównym zestawieniu najwyższe wzrosty liczby cytowań należą do portalu Interia i Programu Pierwszego Polskiego Radia.
Kto w październikowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce?
W głównym rankingu za październik 2021, w którym znajduje się piętnaście najczęściej cytowanych mediów w kraju, tym razem znalazły się trzy portale internetowe: WP, Onet i Interia. W prasie natomiast nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i Super Express.
Telewizję reprezentują TVN24, Polsat News oraz TVN, a grupa stacji radiowych zwiększyła się do czterech rozgłośni: RMF FM, Radio Zet, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia.
Najwyższy udział – 33 proc. w rankingu ogólnym jako medium utrzymuje prasa, radio stanowi 27 proc., a udział portali internetowych i telewizji wynosi po 20 proc.
Wirtualnemedia.pl w czołówce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych
Trzeci miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal Wirtualna Polska, cytowany w październiku niemalże 4195 razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,8 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,8 tys. powołań w innych mediach.
Na czwarte miejsce z liczbą 949 cytowań awansował portal Wirtualnemedia.pl.
"Rzeczpospolita" utrzymuje pozycję lidera w prasie
Ranking mediów prasowych za październik 2021 ponownie otwiera "Rzeczpospolita" z wynikiem 2,1 tys. cytowań. Na drugim miejscu, tak samo, jak w poprzednim miesiącu, znajduje się "Gazeta Wyborcza" z liczbą 1,8 tys. powołań.
Miejsce trzecie niezmiennie w stosunku do września należy do "Dziennika Gazeta Prawnej", na który inni dziennikarze powoływali się w październiku ponad 1,7 tys. razy.
W rankingu tygodników i dwutygodników miejsce pierwsze należy do "Sieci", cytowanych 600 razy. Drugie miejsce ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 506 odwołań zajęła "Gazeta Polska". Na trzecim miejscu ze wzrostem o pięć pozycji uplasowało się pismo samorządu terytorialnego "Wspólnota".
Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera magazyn "Forbes" z liczbą 252 cytowań w innych mediach. Na redakcję magazynu najczęściej się powoływano za sprawą opublikowanego rankingu najbogatszych samorządów w Polsce w 2020 roku.
Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 131 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje miesięcznik "Twój Styl". Na trzecie miejsce spadł "Press".
Najbardziej opiniotwórcze telewizje i radia
Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, miejsce pierwsze kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należy do redakcji TVN24 (2,4 tys. cytowań), drugie do Polsat News (1,9 tys.) a trzecie ze wzrostem o jedno oczko zajmuje TVN (1 tys.).
Miejsce najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie od początku roku utrzymuje stacja RMF FM, na którą w październiku dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się ponad 3,5 tys. razy. Druga pozycja należy do Radia Zet, które cytowano w październiku 1,3 tys. razy. Trzecie miejsce kolejny miesiąc z rzędu zajmuje Polskie Radio 24.
Najczęściej cytowane media ekonomiczne i biznesowe
Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za październik tworzą "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna" i "Puls Biznesu".
Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.
"Gazeta Krakowska" liderem mediów regionalnych
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajęła "Gazeta Krakowska" z wynikiem 140 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z awansem o cztery pozycje należy do Radia Wrocław, na które dziennikarze innych redakcji powoływali się 135 razy.
Podium zamyka "Głos Wielkopolski" ze wzrostem aż o osiem oczek i finalną liczbą 125 odwołań w innych tytułach.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 45 475 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Wysoka pozycja Wirtualnemedia.pl